Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Zaměřeno na budoucnost. BMW Vision iNEXT.

Projekt iNEXT vychází z myšlenek, které poprvé formoval „project i“ v roce 2007, z nějž se v roce 2013 vyvinulo BMW i3 a i8.
Vydáno: 18.09.2018
BMW Vision iNEXT
BMW Vision iNEXT Autor: BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Již nyní BMW z tohoto projektu těží, protože má více než desetileté zkušenosti s elektromobilitou, a to jak z výroby malé série tohoto typu automobilů, tak z jejich produkce ve velkém měřítku. Technika modelů BMW i prochází neustálým zdokonalováním a současně se rozšiřuje do nelektrifikovaných modelů značek BMW a MINI. Dalším krokem vývoje je integrace strategických inovací v oblastech autonomní jízdy, konektivity, nelektrického pohonu a služeb (označovaných zkratkou ACES).

Design je vizuálním vyjádřením inovací a současně je odpovědí na otázku na to, jak bude radost z jízdy vypadat v budoucnu. Automobil, který dnes známe jako BMW iNEXT, vstoupí na trh v roce 2021. V novém koncepčním voze se propojují vlastnosti jako vysoce automatizovaná jízda a připojení, čímž vzniká relevantní odpověď na otázku: „Jak má vypadat automobil, který již nebude muset řídit člověk, ale měl by být stále velmi emotivní?“ Hlavním motorem bude, více než v minulosti, člověk, se všemi jeho emocemi a touhami.

Sériová verze BMW iNEXT, které se bude od roku 2021 vyrábět v Dingolfingu, bude mít roli nového technologického lídra. Na silnice přinese jako první a v jednom paketu strategické inovace BMW Group („D+ACES“). Do budoucnosti mířící vizionářský koncept BMW Vision iNEXT je hmatatelnou ukázkou toho, jak by mohlo BMW iNEXT vypadat.

Exteriér – moderní elegance.

Zvětšená velikost a proporce moderních vozů BMW SAV dodávají BMW Vision iNEXT autoritativní postoj. Celkový výraz posiluje nejen působivé barevné provedení, ale také promyšlené detaily. Velké, vzájemně spojené ledvinky tvořící masku chladiče, ikonická grafika bočního prosklení a modré akcenty v přední části, na bocích a na zádi jasně ukazují designérský styl BMW i, který byl patrný také na designérské studii BMW i Vision Dynamics představené v roce 2017. Po odemknutí vozu se rozsvítí na voze modré detaily, které zvýrazní linie karoserie. Skleněné povrchy, jako například boční okna nebo světlomety, jsou hladce integrovány do celkového designu a působí jako propracované prvky vsazené přímo do těla karoserie.

Uprostřed přední části jsou svisle umístěné ledvinky tvořící masku chladiče. A jako u všech elektřinou poháněných vozidel jsou plné, protože není potřeba chladicí vzduch, který jimi v konvenčních vozech prochází. Ledvinky jsou navržené jako „inteligentní panel“ s mnoha senzory. Jejich struktura s povrchem vyrobeným 3D tiskem strhává pozornost na technologie pod jejím povrchem. Super tenké světlomety jsou součástí moderní interpretace pro BMW typických dvou párů světlometů. Čelní sklo přechází plynule až do panoramatické střechy, což automobil opticky odlehčuje a zajišťuje, že inovativně navržený interiér je zvenku lépe viditelný.

Při pohledu z boku vypadá BMW Vision iNEXT jako moderní SAV od BMW. Praktická dvouprostorová karoserie s dlouhou linií střechy slibuje značný vnitřní prostor. Dlouhý rozvor náprav spolu s krátkými převisy dodávají profilu vozu dynamický výraz. Zdůrazněné tvary blatníků z celku nepřehlédnutelně vystupují zásluhou jednoznačně vedených linií. Velká 24“ kola mají aerodynamicky řešený design, který zaujme jak svými tvary, tak účinností. Tvary automobilu jsou velmi hladké i zásluhou absence zpětných zrcátek, které nahradily kamery, stejně jako osvětlených, na dotyk citlivých ploch, jež mají funkci vnějších klik. Zajímavým prvkem konceptu jsou proti sobě otevírané dveře bez středového B-sloupku. Po otevření zajistí nerušený výhled do celého vnitřního prostoru a také na povrchy vyrobené z uhlíkových kompozitů. Tenká a výrazná zadní světla jsou dlouhá a protažená až blízko ke středu vozu. Vzduch proudící kolem zadní části prochází střešním spoilerem a ve spodní části je ovlivňován osvětlením zvýrazněným difuzorem. To jsou prvky zlepšující aerodynamiku vozu.

Interiér – oblíbené místo

Řidiči BMW Vision iNEXT mohou volit mezi tím, zda řídí sami (režim „Boost“), nebo je veze vozidlo (režim „Ease“). „Boost“ využívá elektrický pohon k dynamické a téměř tiché jízdě s nulovými emisemi. Režim „Ease“ zajistí, že automobil posádce nabídne celou řadu různých aktivit. Kabina připomíná komfortní a moderní obytný prostor s nábytkem na kolech. Velká panoramatická prosklená střecha zaplavuje vnitřní prostor světlem a vytváří také příjemnou a přátelskou atmosféru. Dvojice samostatných sedadel a jednodílná zadní lavice vytvářejí prostor pro čtyři osoby. Zřetelných je pouze několik jednoduchých linií, které nechají vyniknout kvalitě a barvám použitých materiálů. Dojem značné kvality a současně nábytkářský styl vytvářejí vybrané látky společně se dřevem.

Režimy „Boost“ a „Ease“ mění prostředí uvnitř vozu

Místo řidiče je v prostorném interiéru jasně rozpoznatelné podle dvojice velkých barevných displejů a volantu. V režimu „Boost“ jsou volant a displeje nasměrovány k řidiči. Po aktivaci režimu „Ease“ se prostředí kolem řidiče změní: volant se mírně odsune a vytvoří otevřenější prostor před řidičem. Zobrazení na displejích změní podobu z informací zaměřených především na jízdu na režim „objevování“, který řidiči a spolujezdcům nabízí různá místa a akce probíhající v okolí, jež by je mohly zajímat. Hlavové opěrky lze v tomto režimu sklopit dozadu, což usnadní komunikaci mezi cestujícími v první a druhé řadě.

Zadní prostor na první pohled působí jako moderní a špičkově vybavené prostředí. Rozměrné jednodílné zadní sedadlo vytváří vzadu charakter útulného salonku. Ručně tkaná látka se žakárovým vzorem je použita na celé ploše sedadla a plynule navazuje na boční panely. 

Inovativní technologie

Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v BMW Vison iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. Aby si zadní prostor zachoval charakter obývacího pokoje a posádku nijak nerušil, jsou prvky inteligentních technologií skryté. Pouze když jsou ovladače potřeba, objeví se a lze je používat. BMW Vision iNEXT ukazuje tři různé vizionářské aplikace přístupu „Shy Tech“ v podobě Inteligentního osobního asistenta, inteligentních materiálů a inteligentního osvětlení. Inteligentní osobní asistent se aktivuje po vyslovení „Hej BMW“. BMW Vision iNEXt se stává integrální částí digitálního světa svých majitelů a je automaticky propojeno s BMW Connected, chytrými zařízeními majitele a chytrou domácí sítí. Umožní například zavřít okna v domě prostřednictvím hlasového povelu.

Při jízdě v režimu „Boost“ se kontrolní displej obsluhuje standardním způsobem pomocí dotyku. V režimu „Ease“ ale ovládací funkci převezme dřevěný dotykový povrch konzoly umístěné mezi předními sedadly. Obsluha je podobně přirozená a snadná, jako v případě známého ovladače iDrive.

Flexibilita je tajemstvím úspěchu

Před deseti lety BMW Group uvedla „project i“, který byl součástí strategie NUMBER ONE, tím byla odstartována role průkopníka v oblasti elektrické mobility. V současnosti jsou vozy se spalovacími motory a plug-in hybridními pohony postaveny na stejném technickém základě. Jedním z úspěchů vývoje, který se představil v roce 2009 v project i, byla flexibilní výroba přizpůsobená poptávce. Projekt BMW iNEXT má značný význam pro vývoj nářadí a komponentů pro budoucnost. Nová architektura pro pohon předních, všech nebo zadních kol plus nejmodernější továrny umožňují, že BMW Group může rychle měnit poměr výroby jednotlivých druhů pohonu. V roce 2025 bude BMW Group nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů.

Článek je zařazen v: BMW , BMW Group , iNEXT , projekt , project i , elektromobilita , autonomní vozidla , budoucnost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama