Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Volkswagen odhalil supersportovní elektromobil I.D. R Pikes Peak

Čistě elektricky poháněný supersport I.D. R Pikes Peak disponuje výkonem 500 kW (680 k), točivým momentem 650 N.m a hmotností necelých 1 100 kg.
Vydáno: 23.04.2018
Volkswagen I.D. R Pikes Peak_
Volkswagen I.D. R Pikes Peak_ Autor: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vůz se zúčastní legendárního závodu do vrchu na Pikes Peak v Colorado Springs (USA). Cílem je překonat v „závodě do oblak“ stávající rekord 8:57,118 minuty v kategorii elektromobilů. O tom, že je to zdatný sprinter hovoří hodnota zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,25 sekundy, což je lepší než u monopostů Formule 1 a Formule E.

Nejvyšší cílem vývoje závodního vozu Volkswagen I.D. R Pikes Peak bylo nalezení ideální rovnováhy mezi energetickou kapacitou a hmotností. V popředí nebyl maximální výkon, jak je u závodních vozů obvyklé. Prototyp Volkswagen pro Pikes Peak nese proto oprávněně dvě pečetě kvality. „R“ symbolizuje vysokovýkonná vozidla. „I.D.“ je nový symbol chytré elektrické techniky Volkswagen.

Stejně jako u vozu Golf se dvěma motory, který byl senzací v letech 1985, 1986 a 1987, vsadili inženýři pro Pikes Peak na řešení se dvěma zdroji hnací síly. V závodním voze I.D. R Pikes Peak pracují dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 500 kW.

Důmyslný zdroj energie

Stejně jako v sériově vyráběných vozidlech s elektrickým pohonem je elektrická energie uložena v lithium-iontových akumulátorech. Požadavky na akumulátorové články jsou vysoké. Jejich hustota energie je rozhodujícím kritériem vysokonapěťového systému. Na rozdíl od sériové výroby nebyl cílem inženýrů v oblasti motoristického sportu maximální dojezd, ale nejvyšší možný dodávaný výkon na cestě k vrcholu hory Pikes Peak. Přibližně 20 procent potřebné elektrické energie bude vyrobeno během 20 kilometrů dlouhé jízdy zpětným získáváním kinetické energie (rekuperace). Při zpomalování je část kinetické energie přeměňována elektromotory, které v tomto případě pracují jako generátory, na elektrickou energii a ukládána do akumulátorů.

Začíná testovací program

Jednou z mimořádných výzev na Pikes Peaku je skutečnost, že testovací jízdy na celkem 19,99 kilometru dlouhém úseku pro závod do vrchu v Colorado Springs jsou možné jen na některých úsecích, a to ještě ve velmi omezeném rozsahu. Většina testů proto nebude realizována na skutečné trati, ale na závodních okruzích. Program Pikes Peak značky Volkswagen tak s představením vozu ve francouzském Alès přechází do další fáze.

Jezdec Romain Dumas

Volkswagen I.D. R Pikes Peak při pokusu o překonání stávajícího rekordu v kategorii elektromobilů bude řídit jezdec světové úrovně a obhájce titulu z Pikes Peaku Romain Dumas. Devětatřicetiletý Francouz miluje výzvy, jako je tato, a kromě tří triumfů na Pikes Peaku zvítězil také dvakrát v závodě 24 h Le Mans. Dumas, jehož vzorem je závodní legenda Jacky Ickx, se ostatně v Alès narodil.

Vzhůru do oblak

Start v nadmořské výšce 2 862 metrů, převýšení 1 440 metrů, 156 zatáček, 100 procent asfaltu a jen jeden jediný pokus. Při honbě za rekordem v kategorii elektromobilů musí být 24. června 2018 v absolutně nejlepší formě nejen technika a jezdec, ale svou roli sehrají také vnější podmínky. Na vrcholu Pikes Peak v nadmořské výšce 4 302 metrů, který je zároveň cílem, panují koncem června nezřídka teploty pod bodem mrazu.

Článek je zařazen v: Volkswagen , Volkswagen I.D. R Pikes Peak , elektromobil , motorsport , Romain Dumas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama