Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

V loňském roce vzrostl zájem veřejnosti o asistenční pomoc

Podle České asociace asistenčních společností (ČAAS) roste zájem veřejnosti o asistenční služby, celkově meziročně stoupl počet poskytnutých asistenčních zásahů o 30 %. Lidé nejčastěji využívají odbornou pomoc své pojišťovny s nepojízdným automobilem, kde je meziroční nárůst o 22 %.
Vydáno: 28.01.2018
Asistenční služba pro motoristy

Motoristická asistence zažila boom, může za to Linka pomoci řidičům 1224

„V posledních letech zaznamenáváme výrazný počet zásahů asistenčních společností u porouchaných či havarovaných vozidel. Pojišťovny začaly ve větší míře poskytovat k havarijnímu pojištění či povinnému ručení také asistenční služby. S příchodem Linky pomoci řidičům výrazně vzrostlo povědomí motoristů o této pomoci s nepojízdným autem,“ říká Petr Bold, prezident ČAAS, která zastupuje čtyři nejvýznamnější asistenční společnosti působící na českém trhu. V roce 2017 pomohli členové ČAAS 300 tisícům řidičů při problémech s vozidlem, což meziročně představuje nárůst o 22 %. Nejčastěji si motoristé přivolají asistenční pomoc k porouchanému automobilu. Na místě se podle statistiky asociace podaří vyřešit přibližně 27 % událostí, ve zbytku případů je nutné vůz profesionálně odtáhnout do autoservisu. V průběhu roku je nejvíce asistenčních zásahů v lednu a únoru, kdy je vlivem chladného počasí nejčastější příčinou porucha autobaterie, či problémy se startováním. Velmi vytíženým obdobím je také léto, kdy rostou nároky na pomoc v zahraničí řidičům, kteří volí pro dopravu na dovolenou auto.

V roce 2017 rovněž začali členové ČAAS zajišťovat odtahy na vybraných dálnicích, které prostřednictvím Nehodového centra pojišťoven nařídí Policie ČR. „V loňském roce bylo nutné realizovat pouze několik odtahů na dálnicích přivolaných prostřednictvím Nehodového centra pojišťoven. Na tyto zásahy je však kladen velký důraz, protože nepojízdné vozidlo blokující dálnici zde tvoří velmi nebezpečnou překážku a naše asistenční či odtahové vozidlo musí být na místě velmi rychle,“ komentuje spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic Marek Jaroš, generální ředitel společnosti Global Assistance, která Nehodové centrum pojišťoven společně se společností Europ Assistance obsluhuje.

Reklama
Článek je zařazen v: asistenční služba, motoristé, pomoc, 1224, linka pomoci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama