Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

U Porsche začíná elektrická éra

Porsche prochází rozsáhlou transformací a zaměřením na elektrickou mobilitu se připravuje na budoucnost. Konkrétně to znamená mimo jiné investice ve výši šesti miliard eur, 1 200 nových zaměstnanců jen ve spojení s uvedením modelu Taycan, zdokonalování metod výroby Porsche Produktion 4.0 a současně i vzdělávací ofenzivu v rámci celé společnosti.
Vydáno: 18.10.2018
Porsche elektromobilita
Porsche elektromobilita Autor: Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

„Vycházíme z toho, že v roce 2025 bude více než 50 procent dodaných vozidel Porsche elektrifikováno,“ říká Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva, odpovědný za finance a IT, ve společnosti Porsche. Značné investice proto směřují do vývoje a infrastruktury, ale i do kvalifikace zaměstnanců. Navzdory tomu zůstává beze změn strategický cíl provozní ziskovosti minimálně 15 procent. „Kromě efektivních procesů se budou na našem hospodářském úspěchu ve stále větší míře podílet také výnosy z digitálních produktů a služeb,“ říká Meschke.

Příkladem efektivity je nová výroba a montáž modelu Taycan, která vzniká jako „továrna v továrně“ v hlavním závodě v Zuffenhausenu. Porsche se přitom odklání od tradičního principu montážní linky. Albrecht Reimold, člen představenstva, zodpovědný za výrobu a logistiku, k tomu říká: „Porsche je prvním výrobcem vozidel, který použije tzv. flexibilní linku, proces nepřetržité sériové výroby s transportními systémy bez řidičů.“ Výrobce sportovních vozů tím spojí výhody klasické montážní linky s flexibilitou variabilní montáže. To umožní zvýšit počet pracovních taktů na stejné ploše. Výroba s mottem „smart, green, lean“ bude navíc šetrná v oblasti využívání zdrojů. Model Taycan bude vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2. Budoucností výroby vozidel Porsche obecně je tzv. „Zero Impact Factory“, tedy výrobní závod s nulovým vlivem na životní prostředí.

Zavedením modelu Taycan do výroby vznikne v Zuffenhausenu 1 200 nových pracovních míst. „Taycan je jedním z největších ‚generátorů‘ pracovních míst v historii značky Porsche,“ zdůrazňuje Andreas Haffner, člen představenstva, odpovědný za personalistiku a sociální oblast. Někteří noví zaměstnanci se budou podílet na výrobě nejen modelu Taycan, ale také dvoudveřových sportovních vozů. Cílem je vytvořit pro model Taycan tým s kombinací již zkušených zaměstnanců z výroby sportovních vozů a nových zaměstnanců. S tím souvisí i velká vzdělávací ofenziva v hale, která vzniká speciálně pro tento účel v areálu vzdělávacího centra v Zuffenhausenu. Všichni zaměstnanci se navíc mohou vypravit na cestu do elektrické a digitalizované éry značky Porsche prostřednictvím digitální výukové platformy, která nabízí více než 1 400 vzdělávacích kurzů na téma digitální transformace a umožňuje individuální vzdělávání podle aktuálních potřeb jednotlivce.

Porsche - flexibilní výrobní linka
Porsche - flexibilní výrobní linka
Porsche
Důležitost výměny znalostí dokládá úzká spolupráce mezi odděleními pro motoristický sport a sériovou výrobu. Taycan stejně jako trojnásobný vítěz z Le Mans, Porsche 919 Hybrid, sází na inovativní 800V techniku. Ta patřila u závodního vozu 919 mezi nejdůležitější základní rozhodnutí, které určilo směr vývoje celé elektrické části hybridního pohonu, od akumulátorů přes výkonovou elektroniku a elektromotory až po výkonné nabíjecí zařízení. Porsche vlastními sílami vyvíjí příslušné díly, vhodné k provozu s napětím 800 V, a posouvá přitom hranice technické realizovatelnosti. To se týká například kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů. Inženýři společnosti Porsche je nepřetržitě zdokonalovali pod vysokým konkurenčním tlakem, který panuje v motoristickém sportu. V současnosti dosahují dosud nevídané výkonové hustoty. Pro model Taycan znamená 800V elektrická soustava, že lze lithium-iontové akumulátory nabít za pouhé čtyři minuty množstvím energie, které postačuje k ujetí vzdálenosti 100 kilometrů (v kombinovaném cyklu EU). Výměna znalostí bude probíhat na ještě vyšší úrovni po vstupu značky Porsche do Formule E od sezony 2019/2020. Předpokladem pro rychlé nabíjení jsou vysokovýkonné nabíjecí systémy. Porsche E-Performance proto zahrnuje infrastrukturu s možnostmi nabíjení doma i na cestách. „Porsche Mobile Charger Connect“ umožňuje rychlé a komfortní nabíjení elektromobilu Taycan doma, nejlépe přes noc, výkonem až 22 kW. Možné je také indukční nabíjení. Porsche navíc vybuduje do konce roku 2019 v rámci společného podniku Ionity – ve spolupráci se společnostmi Audi, BMW, Daimler a Ford – v celé Evropě 400 rychlonabíjecích stanic s výkonem až 350 kW na každém stojanu. Také v Americe nabídne iniciativa koncernu Volkswagen „Electrify America“ od roku 2019 možnost nabíjení výkonem až 350 kW na 300 nabíjecích stanicích podél dálnic. Porsche kromě toho plánuje instalovat do uvedení modelu Taycan na trh více než 2 000 nabíjecích zařízení se střídavým proudem v turistických destinacích, například v hotelech, a to až ve 20 zemích. Zákazníci budou mít na cestách přístup k nabíjecí síti Porsche prostřednictvím nabíjecí služby Porsche. Jedná se o celoevropské řešení s přístupem k velkému počtu nabíjecích stojanů různých poskytovatelů. Porsche bude centrálně zajišťovat veškeré vyúčtování.
Článek je zařazen v: Porsche , Porsche Taycan , elektromobilita , nabíjecí stanice , výroba , vzdělávání
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama