Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Toyota posílá na silnice sériovou verzi vodíkového autobusu Sora

Toyota spustila prodej prvních autobusů Sora na vodíkové palivové články. Název Sora vznikl jako akronym složený ze slov Sky, Ocean, River, Air (Obloha, Oceán, Řeka, Vzduch), zastupujících cyklus vody na planetě Zemi.
Vydáno: 29.03.2018
Toyota Sora
Toyota Sora Autor: Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Automobilka předpokládá, že ještě před Olympijskými a Paralympijskými hrami v Tokiu 2020 vyrobí přes 100 těchto autobusů určených zejména pro metropolitní oblast hlavního města Japonska. Více vodíkových autobusů v metropolitní oblasti má podle Toyoty zvyšovat i povědomí veřejnosti o tomto dopravním prostředku.

Toyota plánuje vyrábět autobusy, které budou plně sloužit společnosti, a proto byl systém palivových článků TFCS (Toyota Fuel Cell System) pro autobusy Sora upraven tak, aby sloužil jako ekologický pohon i jako zdroj energie v případě přírodní katastrofy.

Systém pohonu TFCS (Toyota Fuel Cell System) na bázi palivových článků, vyvinutý pro vodíkový elektromobil Mirai (FCEV), byl efektivně zužitkován tak, aby nabídl ekologické parametry bez provozních emisí CO2 a jiných škodlivých látek, stejně tak jako tichý chod s minimem vibrací. Autobus Sora je vybaven vysoce výkonnou externí napájecí jednotkou, která v případě potřeby poskytne vysoký výkon a kapacitu elektrické energie (max. výkon 9 kW, kapacita až 235 kWh) a poslouží v roli nouzového zdroje elektrické energie, například během přírodní katastrofy. Neobsazená sedadla v autobusu Sora se automaticky sklápějí, což přispívá k praktičnosti a pohodlí cestujících, zejména pak osob s dětským kočárkem nebo invalidním vozíkem. Chodce a jízdní kola kolem autobusu rozpoznává osm kamer o vysokém rozlišení, namontovaných uvnitř i zvenčí vozidla, a zlepšujících tak celkový přehled o blízkém okolí. Když se autobus zastaví, systém v zájmu bezpečnosti akusticky i opticky upozorní řidiče na chodce a cyklisty v bezprostřední blízkosti. Funkce řízení akcelerace zamezuje náhlému zrychlování a umožňuje autobusu hladký rozjezd z místa s ohledem na bezpečnost stojících pasažérů. Jelikož používaný systém pohonu autobusu nevyžaduje řazení, nedochází ani k žádným trhavým pohybům. Design autobusu staví na plastickém tvarování, jímž se výrazně odlišuje od klasického šestistěnu běžných autobusů a díky svému výraznému vzhledu je okamžitě rozpoznatelný. Autobus také používá přední a zadní světla s LED zdroji.

Článek je zařazen v: Toyota , Toyota Sora , autobus , vodíkový pohon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama