Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Toyota podporuje vodíkový pohon, u nás si s ním zatím moc nezajezdíme

Toyota založila v Austrálii společně s devíti dalšími firmami organizaci Hydrogen Mobility Australia (HMA), která urychlí zavedení vodíkových technologií.
Vydáno: 22.02.2018
Toyota Mirai
Toyota Mirai Autor: Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jejím hlavním úkolem bude spolupráce soukromých firem s orgány veřejné správy na tvorbě právních předpisů využívání vodíku. HMA se bude také zabývat výzkumy, vzděláváním a náborovými programy, a šířit povědomí o technologii palivových článků a ekonomice založené na vodíku.  V současné době se již připravuje řada investic, které rozvíjejí vodíkovou infrastrukturu, a to především v Jižní Austrálii, v Canberře a v okolí melbournské aglomerace.

Prodeje vodíkového vozu Mirai vzrostly, v ČR si s ním zatím nezajezdíme

Toyota vloni vyrobila a dodala zákazníkům 3 000 vozů Mirai, které byly od základu postaveny pro pohon na vodík. Do roku 2020 má v plánu zvýšit produkci modelu až na 30 000 kusů ročně. Prodeje loni vzrostly ve srovnání s rokem 2016 o téměř 15 procent. V Česku si vodíkovou Mirai zatím řidiči nekoupí, zejména kvůli chybějící infrastruktuře vodíkových plnicích stanic.

Toyota Mirai
Toyota Mirai
Toyota

Celkem Toyota prodala už téměř 5 000 vodíkových aut. Drtivou převahu v prodejích má Japonsko a USA, Evropa výrazně zaostává. Automobilka, jako jeden z průkopníků vodíkových technologií, investuje v řadě světových měst značné částky do rozvoje infrastruktury výroby a tankování vodíku a do vývoje dalších modelů na vodíkový pohon značek Toyota a Lexus. Firma nezapomíná ani na potřeby hromadné dopravy a průmyslu. Od roku 2017 má ve své nabídce městské autobusy na palivové články, postupně zařazované do systémů městské hromadné dopravy v japonských městech. Mnoho průmyslových závodů a skladů obsluhují vodíkové vysokozdvižné vozíky této značky, v kalifornském námořním přístavu Long Beach byl zase zahájen pilotní program nákladního vozu Toyota na vodíkový pohon

Elektromobily napájené palivovými články představují jeden z hlavních prvků rozsáhlého plánu Toyoty na výměnu konvenčních vozů za automobily s ekologickým pohonem. Tento plán zahrnuje rovněž hybridy, plug-in hybridní vozy a elektromobily na baterie. Toyota předpokládá, že do roku 2030 budou elektrifikované vozy tvořit 50 procent celkového prodeje značky a do roku 2050 budou všechny modely k dispozici výhradně s elektrifikovaným pohonem.

Článek je zařazen v: Toyota , vodíkový pohon , elektrifikace , mirai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama