Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Toyota Camry se vrací do Evropy

Přestože je Toyota Camry velmi populárním sedanem, dlouhých čtrnáct let nebyla v Evropě dostupná a nejdůležitější pro ni byl americký trh. To se teď ale mění. Toyota Camry totiž hlásí velký návrat, navíc s hybridním pohonem.
Vydáno: 21.11.2018
Toyota Camry 2017
Toyota Camry 2017
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Toyota Camry 1982-1986 - 1. generace

První Camry se vyráběla v továrně Tsutsumi v Toyota City v Japonsku. Auto vstoupilo na japonský trh jako konkurence kompaktní Hondy Accord a bylo v nabídce s několika benzinovými a dieselovými motory, 1,8 l benzinovým motorem o výkonu 100 koní počínaje a 2 l motorem twin-cam o výkonu 136 nebo 163 koní konče. Jeho konstrukce vznikala pod vlivem ropného šoku sedmdesátých let, proto byl vůz vybaven úspornými řešeními, například předním pohonem, příčně uloženým motorem a karoserií vyladěnou v aerodynamickém tunelu. Díky tomu Camry dosáhla velmi dobrých koeficientů odporu vzduchu Cx 0,38 pro sedan a 0,36 pro liftback, i přesto, že v té době byly v módě ostře řezané tvary.

Toyota Camry 1982-1986
Toyota Camry 1982-1986
Toyota

V 80. letech už měla Toyota dlouhými desetiletími získané renomé výrobce odolných, spolehlivých a kvalitních automobilů v precizním provedení. Dobré jméno jí získaly modely Corolla, Land Cruiser, Hilux nebo Supra, a Toyota Camry je potvrdila. Velmi výhodný poměr kvality a ceny ještě posílil popularitu modelu, jehož výroba už v roce 1985 překročila 250 tisíc aut.

Toyota Camry 1986-1991
Toyota Camry 1986-1991

Toyota Camry 1986-1991 - 2. generace

Ve druhé polovině 80. let se vkus řidičů poněkud změnil a Camry získala oblejší tvary, což zvýšilo její aerodynamiku – koeficient odporu vzduchu se snížil na 0,34. Novinku představovala rovněž karosérie typu kombi, která nahradila liftback, ale i volitelný pohon všech čtyř kol. Nabídka pohonů se rozšířila o motory V6 o objemech 2 l a 2,5 l. Všechny jednotky se dočkaly modernizace a získaly vstřikování paliva. Rozvor zůstal na stejné hodnotě 2 600 mm, přesto se auto prodloužilo o 10 centimetrů a získalo američtější design.

Toyota Camry 1991-1997
Toyota Camry 1991-1997

Toyota Camry 1991-1997 - 3. generace

Další generace Camry přinesla obrovské změny. Automobil se zásadně zvětšil a postoupil do vyšší třídy, přičemž získal i lepší výbavu a výsledky. Ačkoli se na vybraných trzích objevila v prodeji i kompaktní verze modelu, středně velká Camry se vedle Corolly stala druhým globálním modelem – lišila se od ní třídou a cílovou skupinou. K sedanu a kombi, variantám známým z předchozích generací karosérií, se nyní přidalo i kupé. V Evropě se prodávaly s motory 2,2 l o výkonu 136 koní nebo V6 3,0 l o výkonu 187 koní. Z nabídky úplně zmizely vznětové motory. Design 4,72 m dlouhého sedanu odpovídal stylistické koncepci Lexusu LS400 a nové Corolly, z hlediska aerodynamiky pak měl koeficient hodnotu 0,31.

Toyota Camry 1997-2001
Toyota Camry 1997-2001

Toyota Camry 1997-2001 - 4. generace

Čtvrtá generace Camry byla evolucí předchozího modelu. Zachovala si podobné rozměry a tvary, ale i vysokou kvalitu. Vzhled přední části se lehce změnil díky širší přední masce s příčnými žebry a delšími sdruženými světlomety. Větší kabina s moderním designem a lepší kvalitou provedení poskytovala více pohodlí. Na evropském trhu byla Camry nadále ke koupi s motory R4 o objemu 2,2 litru a s třílitrovým V6. U karoserií byly opět na výběr sedan a v Evropě nedostupné kombi, a dále kupé (od roku 1999), které se již o rok později nabízelo i se skládací střechou. Facelifting prodělal model v roce 1999.

Toyota Camry 2001-2006
Toyota Camry 2001-2006

Toyota Camry 2001-2006 - 5. generace

Nová Camry, která vstoupila do autosalonů v září 2001, byla ještě větším sedanem. Varianta kombi se na trhu neobjevila vzhledem ke stále vyšší popularitě minivanů a crossoverů. Automobil byl od základu přepracován na platformě K, kterou sdílel s terénní Toyotou Highlander. Měl dost krátký předek a delší rozvor, což přispělo ke zvýšení prostornosti kabiny. Camry byla také o něco vyšší, přesto se opět podařilo zvýšit její aerodynamiku. Škála motorů se skládala z třílitrového V6 o výkonu 188 koní nebo nového motoru 2,4 l o výkonu 156 koní.

Toyota Camry 2006-2011
Toyota Camry 2006-2011

Toyota Camry 2006-2011- 6. generace

Camry šesté generace přinesla zásadní změnu ve škále pohonných jednotek: poprvé byl populární sedan k dispozici v hybridní verzi. Soustava Hybrid Synergy Drive se skládala z benzinového motoru 2AZ-FXE a elektromotoru, jejichž celkový výkon činil 190 koní. Jejich spolupráce probíhala pomocí převodovky e-CVT a řídicí jednotky. V cenících nechyběly ani konvenční benzinové motory. Toyotu Camry mohl pohánět motor V6 o objemu 3,5 l nebo čtyřválcová jednotka 2,4 l, která byla u příležitosti faceliftingu v roce 2009 nahrazena 2,5 litrovým motorem. Camry 6. generace měla pouze karosérii typu sedan. Dominoval zde pohon předních kol, nicméně bylo možné si objednat i auto s pohonem na všechna čtyři kola. Vůz se neprodával v Evropě.

Toyota Camry 2011-2017
Toyota Camry 2011-2017

Toyota Camry 2011-2017 - 7. generace

Další generace Camry měla znovu hybridní pohon a benzinové motory 2.0, 2,5 a V6 3,5. Díky použití elektrohydraulického posilovače řízení se zvýšil výkon auta v každé variantě pohonu. Benzinové motory spolupracovaly se šestistupňovou automatickou převodovkou a hybridní pohon získal šestirychlostní sekvenční převodovku. Nová Camry přitom přinesla významné změny stylistiky, po faceliftingu ještě více modernizované. Tužší karosérie a zdokonalené zavěšení zlepšily jízdní vlastnosti.

Toyota Camry 2017
Toyota Camry 2017

Toyota Camry 2017 - 8. generace

Nejnovější verze Toyoty Camry byla od základů přestavěna na nové platformě TNGA, která je nesrovnatelně tužší než předchozí a má velmi nízko umístěné těžiště. Konstrukce podvozku slibuje skvělé jízdních vlastnosti. Camry nabízí hybridní pohon čtvrté generace o výkonu 218 koní, který rozjede auto z 0 na 100 km/h za 8,3 s, a také vyspělé systémy aktivní bezpečnosti. Nový model je mimo jiné od roku 2017 v nabídce ve Spojených státech, v příštím roce se pak dostane i do evropských autosalonů, včetně těch českých. Předprodej bude zahájen do konce listopadu, první vozy dorazí k novým majitelům ve druhém čtvrtletí roku 2019. Americká varianta vzniká v továrně Toyoty v Kentucky, Camry prodávaná v Česku bude pocházet z Japonska.

Článek je zařazen v: Toyota , Toyota Camry , historie , vývoj , návrat do Eropy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7