Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Toyota Aygo x-cite se chystá do Ženevy

Na ženevském autosalonu 2019 se představí nová speciální edice modelové řady Toyota Aygo s označením x-cite.
Vydáno: 11.02.2019
Toyota Aygo x-cite 1
Toyota Aygo x-cite 1 Autor: Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

V loňském roce byl tento model jedním z nejlépe prodávaných v evropské třídě minivozů s prodejním objemem přes 91 700 vozidel a podílem v daném segmentu na úrovni 7,4 %. Návrháři a konstruktéři Toyoty ještě zdůraznili výrazný image tohoto vozu, jenž v roce 2018 prošel modernizací, upravili pohonnou jednotku ve prospěch nižší spotřeby paliva a vylepšili jízdní schopnosti a ovladatelnost pro zábavnější jízdní charakter.

Toyota Aygo - design

Původně dvourozměrný ikonický podpis Toyoty Aygo v podobě písmene X na přídi vozu dozrál do výraznější prostorové podoby. Součástí markantních čelních partií jsou i sdružené světlomety se zabudovanými světly denního svícení. Orámovaná mřížka chladiče ve spodní části zdůrazňuje stabilní postoj vozu. Dekor pod světlomety na druhé straně akcentuje charakteristické X a šířku vozidla. LED světlovodné trubice na zádi vozu napomáhají k jeho okamžité rozpoznatelnosti. Jedinečný světelný podpis vyvolává představu kompaktní kabiny nad širší hmotou v oblasti nárazníků ke zdůraznění šířky zadních partií vozidla. Celkovou atmosféru v kabině vylepšují specifická barevná provedení a obklady tohoto modelu, navíc oživené barevnými dekory kolem výdechů ventilace.

Speciální edice x-cite

Nový model x-cite je nejnovějším zástupcem průběžně aktualizované nabídky speciálních edic Toyoty Aygo. Zákazníci tak mohou vystoupit z davu prostřednictvím modelu, který kombinuje řadu prvků exteriéru a interiéru. Aygo x-cite nabízí dvoubarevné lakování v odstínu Pure Orange v kombinaci s černou střechou, doplněné dekorem předního spoileru a černými vnějšími zrcátky. Zpracování exteriéru pak doplňují mlhová světla, zatmavená zadní okna a leskle černá 15" litá kola s 10 paprsky. V interiéru zaujme ozdobný obklad středového panelu a přístrojové desky v leskle černém provedení, resp. chromový dekor kolem voliče převodovky a dekory kolem výdechů ventilace v odstínu Pure Orange. Verze x-cite je rovněž vybavena koberečky s lemováním v barvě Pure Orange a látkovým čalouněním sedadel s oranžovými detaily. Do standardní výbavy patří obsáhlý seznam prvků, včetně komfortních funkcí jako je klimatizace, ovládání audiosystému na volantu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo nastavitelný omezovač rychlosti u provedení s manuální převodovkou. Multimediální soustava se 7" displejem podporuje konektivitu s chytrými telefony prostřednictvím technologie Apple CarPlay a Android Auto[1] a ve standardu zahrnuje i parkovací kameru. Volitelně se nabízí bezklíčový vstup a spouštění motoru tlačítkem nebo bezpečnostní paket Toyota Safety Sense.

Bezpečnostní paket Toyota Safety Sense

Toyota Safety Sense spojuje různé technologie aktivní bezpečnosti s cílem pomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací. Systém PCS při rychlostech přibližně od 10 do 80 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich zezadu. Pokud hrozí kolize, systém upozorní řidiče (akusticky i opticky), aby začal brzdit. PCS rovněž zvýší tlak v brzdové soustavě s cílem posílit účinek brzd ve chvíli, kdy řidič sešlápne brzdový pedál. Pokud řidič nereaguje včas, systém PCS začne brzdit automaticky, a sníží tak rychlost jízdy přibližně o 30 km/h, případně vůz zcela zastaví, aby se střetu předešlo, nebo alespoň snížila energie nárazu. Systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) monitoruje vodorovné pruhy na vozovce a pomáhá zabránit nehodám nebo čelním střetům v důsledku nechtěného opuštění jízdního pruhu. Pokud vůz začne vyjíždět z jízdního pruhu bez použití směrových světel, systém LDA upozorní řidiče akustickou i optickou signalizací.

Hnací ústrojí

Tříválec Toyota 998 cm3 DOHC 12V s časováním Dual VVT-i představuje ideální kombinaci výkonu, točivého momentu dostupného za nízkých otáček a spotřeby paliva.

Motor dosahuje max. výkonu 53 kW (72 k) při 6 000 1/min, resp. točivého momentu 93 N.m při 4 400 1/min. Aygo zrychluje na 100 km/h za 13,8 s a rozjede se až na 160 km/h.

Článek je zařazen v: Toyota , Toyota Aygo , Toyota Aygo x-cite , speciální edice , autosalon Ženeva
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7