Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

SPEED INDEX: Táta – závodník

Station Wagon, Estate – anglické označení jasně říká, že má jít o důstojný stěhovák. Najdou se ale i kombíky pro řidiče závodníky! Vybrali jsme nezajímavější z nich…
Aktualizováno: 17.05.2018
SPEED INDEX: Táta - závodník
SPEED INDEX: Táta - závodník Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Skloubit dva naprosto opačné požadavky – maximální praktičnost a sportovní vlastnosti se před 26 lety rozhodlo AUDI. Jen dva roky poté, co v roce 1990 představilo svůj vůbec první S-typ (S2 COUPÉ), vyjelo ostré kombi s přeplňovaným pětiválcem na základu řady 80 Avant. Sedan S2 následoval až rok (!) po premiéře Audi S2 Avant. Tohoto, z pohledu technika nelogického přístupu (dvouprostorová karosérie kombi je v principu méně tuhá než tříprostorová u sedanu) se drží v Ingolstadtu dodnes. Nejrychlejší současné A4, potažmo A6, pořídíte výlučně jako Avant (RS4, RS6 ). Na test Audi RS6 Avant se můžete podívat zde

Hned, jak se BMW řady 5 dočkalo pětidvéřové karosérie, dostalo znak M a k tomu hutný řadový šestiválec o výkonu 340 koní, který E34 M5 3,8 Touring poslal bezpečně k metě 250 km/h. Škoda že s pátou generací (E60) zazvonil kombíkovému eMku umíráček. V současné generaci jej aspoň supluje naftová, čtyřturbová M550 xDrive Touring…    

Kdo pochybuje, že se velké rodinné kombi nehodí pro závodění, zapomněl na okruhové VOLVO 850 pro sérii BTCC 1994! Mimochodem existovala i jeho civilní specifikace s označením 850 Kombi Turbo/T5-R/R.

VOLVO 850 BTCC
VOLVO 850 BTCC

Sportovně laděná vozidla ,,s batohem“ už nějaké desetiletí vyrábí i SUBARULegacy STI/GT/3,0 R nebo japonská specifikace modelu Levorg STI. Hodně početné zastoupení v této kategorii mají koncernové značky – viz VOLKSWAGEN (Golf R Variant) - na který se můžete podívat pod tímto odkazem - či SEAT (Leon Cupra ST). Nesmíme zapomenout ani na FORD (Focus ST Kombi), SAAB (9-5 Aero Combi) a OPEL (Vectra OPC ST).

Úsměvně působí výkony vůbec prvního rychlého kombi historie. Mercedes-Benz S123 280 E by dnes nestačil ani na Škodu Octavia Combi 1,0 TSI. Jenže v roce 1977 se našinec mohl vozit ve Škodě 1202, co jela maximálně 100… I letos je držitelem titulu nejrychlejší kombi planety Mercedes. Zajel rekord na Severní smyčce a kolega Pepa z něj na uzavřené trati vymáčkl 307 km/h! – I když ho měl ve 290 típnout omezovač.

O jakou novinku jde, prozradí premiérový Autosalon ve čtvrtek 17. května ve 20.15 na Prima Cool.

Autor článku: Expert Daniel Dítě

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama