Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Sorento je neznámá americká vesnice, ale také největší korejské SUV

Vlajková loď mezi crossovery Kia Motors oslavila patnáct let! Třetí generace Sorenta je vrcholem nabídky SUV korejské značky, velmi populární i na našem trhu.
Aktualizováno: 15.02.2018
Kia Sorento III. generace
Kia Sorento III. generace Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kia Sorento: V proměnách času

            Málokdo ví, že když Kia Sorento přišla na trh, tak byla považována za levnější konkurenci pyšného Mercedesu třídy M a díky tomu se rozšířila i v našich krajích. První generace, představená v roce 2002, měla také velké šestiválce 3,5 litru se značnou spotřebou benzinu, ale na druhé straně šlo o relativně levná auta s pohonem všech kol, která se nezalekla žádného terénu. Teprve později přibyl úspornější diesel 2,5 litru, odvozený z lehkých nákladních vozů Kia Motors, čtyřstupňový automat se změnil na pětistupňový, ale nejlevnější modely samozřejmě setrvaly u klasického řazení.

            Během dvanácti let dospělo Sorento ke třetí generaci, která po zrušení u nás neznámého typu Kia Borrego představuje největší SUV korejské značky z neobyčejně bohaté nabídky vozů tohoto druhu, jež sestává také z populárního Sportage, loňské novinky Stonic, výhradně hybridního Nira a stylového Soulu, nabízeného rovněž v elektrické verzi.

Kia Sorento: až pro sedm cestujících

            Pětici různých SUV jako Kia Motors hned tak někdo nevyrábí! Kia Sorento je však jediné, které z nich nabízí sedm sedadel ve třech řadách a ještě zbyde místo na náklad v zavazadlovém prostoru! Sorento ovšem hned ve druhé generaci opustilo rámový podvozek stejně jako menší Sportage a se samonosnou konstrukcí se od druhé generace vydalo mezi moderní SUV s charakterem běžných osobních automobilů. Druhá generace přivezla do Evropy nové vznětové motory 2,2 litru řady R ze společného vývoje Hyundai/Kia, nezávislé zavěšení všech kol (dříve vzadu tuhá náprava), šestistupňovou samočinnou převodovku z vlastního vývoje a nový elektronicky řízený systém pohonu všech kol.

            V roce 2015 uvedená třetí generace pokračuje v tomto trendu, šestiválce už v Evropě nedostanete (ovšem v USA pokračují!), ale Evropané stejně dávají přednost vznětovým motorům. Mohou si vybrat jeden z turbodieselů 2,2 litru o výkonu 185 nebo 200 koní (tedy 136 nebo 137 kW), zážehový čtyřválec 2,4 litru také zůstává v nabídce. Pro modelový rok 2018 prošla Sportage modernizací, má omlazený vzhled i vylepšený interiér s bohatší výbavou, ale k novinkám patří především osmistupňová samočinná převodovka. Její zvláštností je, že si ji skupina Hyundai/Kia vyvinula a vyrábí sama (většinou automobilky samočinné převodovky nakupují od specializovaných firem).        

A jak jezdí Kia Sorento modelového roku 2018? To prozradí expert Radek už ve čtvrtek od 20:15 v dalším dílu Autosalonu na TV Prima Cool!

Autor článku: Tom Hyan

Článek je zařazen v: Kia motors , Sportage , Sorento , Soul , Stonic , Niro , Hyundai , autosalo.tv , radek vrtal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama