Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Skútr Honda PCX125 dostal pro rok 2018 nový vzhled

Inovovaný model získal nový dvoukolébkový trubkový ocelový rám, nová kola i pneumatiky, či vylepšené zadní odpružení. Výbava zahrnuje ABS a motor, který se i přes vyšší špičkový výkon vyznačuje nižší spotřebou paliva.
Vydáno: 05.04.2018
Honda PCX 125
Honda PCX 125 Autor: Honda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

PCX125 je nenápadný, avšak mimořádně úspěšný model v řadě jednostopých strojů Honda. Od jeho vstupu na trh v roce 2010 se ho v Evropě prodalo přes 140 000 kusů.

Pohodlná poloha za řídítky, schránka pro uložení integrální přilby pod sedlem a kvalita zpracování přispívají k osobnímu komfortu, z nějž název PCX vychází. V roce 2010 se stal model PCX prvním jednostopým vozidlem v Evropě vybaveným technologií Idling Stop; o dva roky později se stal prvním skútrem s úsporným motorem Honda eSP. V roce 2016 začal plnit emisní normu EURO4 a nyní, aby si zachoval náskok před konkurencí, přichází model PCX125 2018 s výrazně inovovaným vzhledem, novým podvozkem a výkonnějším motorem.

 Hlavním designovým prvkem modelu PCX125 vždy byla jeho kapotáž. Inovovaný model toto téma rozšiřuje a využívá nové, přirozené obrysy s proměnlivými křivkami, jejichž výsledkem je výrazný vizuální dojem. Dalším inovovaným detailem je kryt motoru a vstup vzduchové komory, které jsou nyní spojeny do jednoho celku. Jezdec má nyní ze svého místa lepší výhled. V levé části kapotáže se nachází objemná schránka, do které se vejde láhev s vodou či jiné nápoje. Její zvětšené víko poskytuje jezdci snazší přístup k uloženým předmětům. Ve schránce se nachází také 12V zásuvka. Sedlo je o 4 mm výše (764 mm), avšak stroj je díky obkročné výšce 540 mm stále velmi dobře ovladatelný; nová kapotáž umožnila prodloužení podlážky směrem vpřed, čímž se zvětšil prostor pro nohy. Jak sedlo, tak víčko palivové nádrže lze jednoduše otevřít tlačítky, otvor pro klíč zapalování je pro vyšší bezpečnost vybaven závěrkou. Vnitřní objem schránky pod sedlem vzrostl o 1 litr na 28 l, aniž by bylo nutné kapotáž rozšířit, takže snadno pojme i integrální přilbu. Nový přístrojový panel poskytuje všechny informace, jež jsou přehledně a úhledně uspořádány ve snadno čitelném formátu.

PCX125 pro rok 2018 přichází s novým podvozkem; trubkový ocelový rám předchozího modelu byl nahrazen dvoukolébkovým trubkovým ocelovým rámem. Tím se zlepšila ovladatelnost stroje i celkový pocit z jeho řízení.

Kapalinou chlazený dvouventilový motor SOHC o objemu 125 cm3 s technologií enhanced Smart Power (eSP) se vyznačuje kompaktními rozměry, odolností, dobrým výkonem i dynamikou, ale také hladkým chodem a nízkými emisemi CO2. Maximální výkon vzrostl na 8,99 kW s maximem točivého momentu 11,8 N.m. Volitelná funkce Idling Stop motor po třech sekundách běhu na prázdno automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Systém Idling Stop nabízí funkci sledování stavu baterie, která umožní vypnutí systému s cílem předejít jejímu nadměrnému vybíjení.

Pro PCX125 bude k dispozici celá řada příslušenství včetně štítku, pětatřicetilitrového vrchního kufru, nosiče na vrchní kufr, U-zámku, vyhřívaných rukojetí či venkovní krycí plachty.

Článek je zařazen v: Honda , Honda PCX125 , novinka , modelový rok 2018
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama