Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Škodovka uvede na trh další SUV

Rodina vozů SUV značky Škoda se brzy rozroste o nového člena. Modely Kodiaq a Karoq doplní třetí do party – malé SUV. Světu se poprvé ukáže v březnu a automobilka v tuto chvíli zveřejnila jeho první fotografii.
Vydáno: 16.01.2019
Škoda - nové malé SUV
Škoda - nové malé SUV Autor: Škoda Auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ze snímku je patrné, že budoucí SUV od Škoda Auto nabídne kromě jiného osobitý design předních světlometů. Vyvýšenou pozici odděleně od hlavních světlometů zaujímají světla pro denní svícení a dynamická směrová světla.

„Poptávka po SUV ve světě roste a nadále bude růst. Konkrétně A0 SUV segment je v současné době nejrychleji rostoucím segmentem. Nový crossover Škoda zamíří právě do tohoto segmentu,“ říká Aleš Petrus, projektový manažer Produktového marketingu Škoda Auto.

Kompaktní SUV bude využívat platformu MQB a kombinací předností SUV, jako jsou vyšší posez a dobrý výhled z vozu, bude předurčeno především pro městský provoz. Nový vůz značky Škoda se ve světové premiéře představí na letošním ženevském autosalonu.

Modulární architektura MQB

Zkratka MQB (z německého Modularer Querbaukasten) by se dala volně přeložit jako „stavebnicový systém pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč”. Zjednodušeně by se dalo říct, že je to (nejen) podvozková stavebnice, kterou lze z pohledu konstruktéra téměř libovolně skládat. Jediným pevně daným rozměrem je vzdálenost mezi uchycením přední nápravy McPherson a pedály. Vše ostatní, tedy například rozvor, rozchod, převisy, ale také typ pohonu nebo zavěšení zadní nápravy, je variabilní. Hlavní výhodou je zjednodušení a především zlevnění výroby. Dražší a méně rozšířená řešení, postupy či asistenční systémy se díky tomu dostávají i do vozů nižších tříd. Příkladem může být například využití bezpečnějších a lehčích vysokopevnostních plechů či zavádění asistenčních systémů jako adaptivní tempomat, multikolizní brzda nebo asistent pro jízdu v pruzích. Prvním vozem Škoda postaveným na modulární platformě MQB byla Octavia třetí generace v roce 2013.

Článek je zařazen v: Škoda , Škoda Auto , SUV , nový model , autosalon Ženeva 2019
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7