Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Škoda Vision RS – hybridní sportovec budoucnosti

Kompaktní studie Škoda Vision RS ukazuje, jak si Škoda představuje budoucí sportovní vozy s označením RS.
Vydáno: 01.10.2018
Škoda Vision RS
Škoda Vision RS Autor: Škoda Auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Označení RS, které bylo poprvé použito v roce 1974 u závodních vozů 180 RS a 200 RS, označuje od roku 2000 sportovní modely různých modelových řad mladoboleslavské automobilky, jako například vůz Octavia RS, Fabia RS nebo vůz Kodiaq RS představený na letošním pařížském autosalonu. Studie Vision RS ukazuje, jak mohou v budoucnu vypadat vozy RS české automobilky. Kompaktní model spojuje sportovní charakter s ekologickým provozem a funkčností. Dynamické linie vozu doplňují prvky z karbonu, lehkého a pevného, technicky vyspělého materiálu, používaného v motosportu.

Díky elektrickému pohonu nabízí studie dynamické vlastnosti spolu s úsporností. Plug-in hybridní pohon kombinuje benzinový motor o objemu 1,5 l a výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW a dosahuje systémového výkonu 180 kW (245 k). Hodnota emisí CO2 by měla být 33 g/km. Pří jízdě na čistě elektrický pohon, a tedy bez emisí, činí maximální dojezd 70 km. Plug-in hybridní pohon studie přenáší hnací sílu pomocí automatické šestistupňové převodovky DSG. Studie dosahuje zrychlení z 0-100 km/h za 7,1 s; maximální rychlost činí 210 km/h. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zvládá za 8,9 s. Elektromotor je napájen lithium-iontovou baterií s celkovou kapacitou 13 kWh, z nichž lze využít 9,9 kWh. Baterii lze dobít kabelem za 2,5 h v domácí nabíjecí stanici nebo přes domácí zásuvku. Díky rekuperaci brzdné energie je také možné dobíjet baterii za jízdy.

Řidič má možnost výběru ze tří jízdních režimů: Normal, EV nebo Sport. Režim Normal se používá pro kombinovanou jízdu na benzin a elektřinu, režim EV pro čistě elektrický pohon. Režim Sport aktivuje řidič pro rychlou jízdu, např. na okruhu, tedy tam, kde je zapotřebí maximální výkon. Pokud se řidič rozhodne pro čistě elektrický pohon (režim EV), ujede při plně nabité baterii až 70 km.

Délka studie činí 4 356 mm a nabízí místo pro 4 cestující. Zavazadlový prostor má objem 430 l. Díky moderním možnostem konektivity a hlasovému asistentovi Alexa od společnosti Amazon je studie Vision RS připravena i na digitální budoucnost.

Článek je zařazen v: Škoda , Škoda Vision RS , koncept , studie , hybrid , autosalon Paříž
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7