Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

ROLLS–ROYCE CULLINAN – PRAŽSKÁ PREMIÉRA

Lawrence z Arábie by měl radost! Rolls-Royce se vrátil ke kořenům a uvedl luxusní automobil, který dokáže jezdit nejen po silnici, ale neztratí se ani v poušti, či v jiném terénu. Revoluční model se jmenuje Cullinan a prohlédli jsme si jej v Praze...
Vydáno: 14.09.2018
Rolls-Royce Cullinan premiéra v Praze
Rolls-Royce Cullinan premiéra v Praze Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Neříkejte tomu SUV!

Rolls-Royce už během vývoje nového vozu zdůrazňoval, že jde o All-Terrain High-Bodied Vehicle a nikoli SUV, protože toto označení patří všem sportovně-užitkovým typům od kompaktních crossoverů po velké vozy SUV. Tak dobře, je to tedy terénní vůz se zvýšenou karoserií, o němž navíc výrobce tvrdí, že jde o tříprostorové provedení! Na zádi prvního Rolls-Royce s výklopnou zadní stěnou je totiž výstupek, který jeho tvůrci označují D-back a připomíná stupňovitou záď některých luxusních sedanů této značky. Ať je to ale jak chce, Cullinan je první Rolls-Royce s tímto druhem karoserie, první s otevírací výklopnou zádí, první s pohonem a řízením všech kol, první určený rovněž pro jízdy do terénu při aktivním využívání volného času. Můžete volit čtyřmístné uspořádání s příručním barem mezi zadními sedadly, či obvyklé pětimístné.

Premiéra v Praze

Novinka se představila in-natura jen několik měsíců po světové premiéře on-line v pražském showroomu Rolls-Royce Motor Cars Prague v Pařížské ulici, kde první dovezený automobil společně odkryli Ing. Karel Kadlec, majitel českého zastoupení Rolls-Royce, a Peter Schoppmann, regionální ředitel Rolls-Royce Motor Cars.

„Náš nový automobil se drží hesla Effortless Everywhere a nabízí svému majiteli nenucený luxus, ať už se vydá opravdu kamkoli,“ komentoval premiéru Peter Schoppmann, zatímco Karel Kadlec doplnil: „Cullinan se dokonale zhostí třeba rozvážení dětí do školy, stejně tak jako návštěvy divadelní premiéry. Stylově vás v zimě odveze na horskou chatu v Krkonoších, ale prodere se i bahnem a štěrkem na vaše oblíbené místo k rybaření...“

Přestože značka Rolls-Royce patří do koncernu BMW Group, nemá Cullinan nic společného s německými vozy, ani s připravovaným největším SUV BMW X7. Je postaven na unikátní hliníkové platformě Architecture of Luxury, originální pro vozy Rolls-Royce, která slavila premiéru v novém Phantomu osmé generace. Celkové rozměry vozu činí 5 341 x 2 164 x 1 835 mm při rozvoru náprav 3 295 mm, hmotnost bez řidiče (podle normy DIN) začíná na 2 660 kg podle výbavy. Rychlost Cullinanu je elektronicky omezena na obvyklých 250 km/h.

Vrchol techniky

Cullinan svým technickým řešením, majestátním zjevem, kvalitou zpracování a limitovanými výrobními počty zastiňuje všechny dosud nejluxusnější automobily SUV, reprezentované typy Bentley Bentayga, Land Rover Range Rover, Lincoln Navigator nebo Cadillac Escalade. Navíc se dodává výhradně s dvanáctiválcovým přeplňovaným motorem 6,75 litru o výkonu 420 kW (571 k) a největším točivém momentu 850 N.m, který trvale pohání všechna kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky. Lahůdkou je rovněž řízení všech kol, které nejen zmenšuje poloměr zatáčení, ale také vylepšuje jízdní vlastnosti. Systém aktivního vzduchového odpružení zaručuje komfortní jízdu ve stylu letu na kouzelném koberci i proměnnou světlou výšku podle zvoleného terénu či rychlosti. Stejně jako u jiných typů Rolls-Royce mohou zákazníci volit individualizaci vozu v programu Bespoke. Zajímavým doplňkem je tzv. rekreační modul Cullinan Viewing Suite, kdy se na otevřenou spodní část dvoudílného víka zadní stěny vysunou dvě dozadu obrácené sedačky čalouněné nejjemnější kůží, oddělené odkládacím stolkem. Viewing Suite tak zaručuje atraktivní výhled, ale i pohodu při lovu nebo rybaření. Zákazníci si však mohou převzít první vozy až v průběhu prvního čtvrtlení 2019. Výroba v Goodwoodu se rozběhne koncem roku 2018. A cena? Individuální podle výbavy, méně než 300 tisíc eur to však nebude.

Autor textu: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama