Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Radikální změna - nový Peugeot 508

Při zadání vývoje nového vozu Peugeot 508 byl cíl pro designéry jasný - přejít od klasické čtyřdveřové siluety s odděleným zavazadlovým prostorem k pětidveřové karoserii, která v sobě spojuje prvky karoserií typu kupé a fastback.
Vydáno: 28.02.2018
Peugeot 508

V relativně konzervativním segmentu D jsme v Evropě již čtyři roky svědky stagnace trhu, kterému předcházelo více než deset let poklesu. Tato automobilová kategorie je pod tlakem nejrůznějších konkurenčních nabídek a tvarů karoserie, zejména vozů SUV, a může se prosadit jen cestou rozmanitější a vyhraněnější nabídky prémiových výrobců.

Radikální fastback

Výška u nového modelu 508 byla snížena – na pouhých 140 cm – a jeho aerodynamické plynulé linie připomínají styl kupé. Také plochá, široká a členitá kapota byla pro dynamizaci celého vozu na maximum snížena. Peugeot 508 působí kompaktně, měří pouze 475 cm. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře. Dynamický profil je dokonalý: kapota, sloupek dveří ani rámy dveří nijak neruší, mezery a zarovnání byly díky řemeslné dovednosti designérů sníženy na minimum, kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (je zakomponovaná do sítotisku). Vzadu je pak důvtipně skryté víko zavazadlového prostoru, který má objem 487 l.

Kabina s  řešením Peugeot i-Cockpit

Uvnitř vozu pak najdeme nejnovější verzi uspořádání kabiny i-Cockpit. Středový dotykový displej je dokonale zabudovaný do palubní desky – téměř ve stejné výšce jako přístrojový panel. Kapacitní dotykový displej má v základní verzi výbavy Active úhlopříčku 8", od úrovně Allure je 10" s vysokým rozlišením. Doplňuje ho sedm přepínačů ve tvaru klavírních kláves. Ty umožňují přímý přístup k hlavním funkcím. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a i-Cockpit Amplify (nabízí dva plně konfigurovatelné styly prostředí - „Boost“ a „Relax“). Nový Peugeot 508 nabízí širokou škálu nejmodernějších podpůrných prvků řízení, které jsou odpovědí na stále náročnější kritéria EuroNCAP. Kromě jiného zde najdeme například i zcela nový systém nočního vidění který používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.

Motory splňují přísné emisní normy

Pod kapotou budou motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi (všechny s  technologií SCR) splňujících emisní normu Euro 6.c (6.2). V nabídce jsou dva nové typy benzinových motorů, jejichž základem je motor 1,6 l PureTech a také čtyři dieselové motory, jejichž základem jsou motory 1,5 l a 2,0 l BlueHDi. U některých motorizací je možné zvolit i novou automatickou osmistupňovou převodovku EAT8.

Peugeot 508 - Vyrobeno ve Francii

Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse, francouzské továrny v Trémery a Douvrinu dodávají motory. Model proto získal označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii.

Reklama
Článek je zařazen v: Peugeot, 508, novinka, fastback, premiéra, autosalón, Ženeva
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama