Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Propojené služby pro mobilitu bez nehod

Služby a aplikace v současné době také zvyšují bezpečnost provozu na silnicích, Dokáží řidiče varovat před vznikajícími problémy ještě dříve, než se do nich dostanou. Řidiči pak mohou adekvátně reagovat, aby situaci včas řešili.
Vydáno: 30.04.2018
Varování před vozem v protisměru
Varování před vozem v protisměru Autor: Bosch
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Například jenom v samotném Německu je ročně vysíláno přibližně 2 000 varování před řidiči jedoucími v protisměru. Většinou je ale na toto varování příliš pozdě, protože každá třetí jízda v protisměru končí již po 500 metrech – v nejhorším případě smrtelně. Firma Bosch teď připravila výstražný systém, který varuje před řidiči jedoucími v protisměru. Pomocí cloudu by měl v budoucnu systém řidiče varovat již po zhruba deseti sekundách, a to nejen řidiče jedoucího v protisměru, ale také všechna vozidla, která se k němu blíží. To dělá z této služby anděla strážného z datového cloudu.

Od dubna 2018 budou mít všechna nově registrovaná vozidla v EU sériově na palubě propojenou službu k záchraně životů. Automatické tísňové volání, krátce nazývané eCall, pak při nehodě automaticky přivolá pomoc. To by mělo ročně zachránit 2 500 lidských životů. Některé technologické společnosti nabízejí řešení i pro automobily vyrobené a schválené před výše uvedeným legislativním nařízením.  Jedním z nich je například i konektor pro hlášení nehod Retrofit pall, který je právě řešením pro dodatečné vybavení vozidel. Jednoduše se zasune do cigaretového zapalovače. V rozšířené verzi navíc analyzuje jízdní chování a přes Bluetooth toto přenáší do smartphonu řidiče.

Používání navigace, služby streamingu nebo kalendáře ve smartphonu i při řízení automobilu nebo motorky? Integrační řešení smartphone mySPIN to umožňuje, aniž byste vůbec vzali smartphone do ruky. mySPIN integruje smartphone s jeho aplikacemi jednoduše do informačního systému vozidla. V budoucnu bude rovněž možné integrovat a zobrazovat údaje z cloudu v reálném čase. Ty varují řidiče například před nebezpečnými úseky cesty, jako jsou dopravní zácpy.

mySPIN
mySPIN
Bosch

Pomocí aplikace Driving řidiči mluveným slovem a gesty za jízdy bezpečně ovládají telefonování, textování, navigaci a hudební aplikace. Žádné psaní a žádné pohledy na display mobilu již nebudou odvádět pozornost řidičů od dění na silnici. Pro řidiče, jejichž vozidla nejsou vybavena informačním systémem, nabízí tato aplikace větší komfort a více zábavy.

S propojeným horizontem se stává řízení automobilu ještě bezpečnějším a pohodlnějším. Poskytuje dopravní data v reálném čase, například o dopravních zácpách a nehodách, topografické údaje k trase včetně převýšení a poloměrů zatáček, a také údaje o infrastruktuře s dopravními značkami a maximálními povolenými rychlostmi. K dispozici je tak dynamický náhled na plánovanou trasu jízdy a příslušné úpravy jízdní strategie. Systém nechává vozidla přemýšlet dopředu, což zvyšuje jak bezpečnost, tak i pohodlí.

Mapy s vysokým rozlišením jsou základem pro automatizovanou jízdu. Na základě informací ze svých radarových senzorů vyvinula společnost Bosch lokalizační službu „Radar Road Signature“ (Radarový silniční otisk). Tu je možné integrovat do map s vysokým rozlišením a pomáhá pak samořídícím automobilům s přesným určením jejich umístění v rámci vymezené jízdní dráhy.

Služba „Prediktivní služby o stavu silnic“ zvyšuje bezpečnost na cestách. V závislosti na ročním období a na počasí se mění přilnavost vozu k povrchu vozovky. Řidič nebo samořídící automobil pak musí své jízdní chování odpovídajícím způsobem přizpůsobit, aby se zabránilo vzniku kritických situací. K informování o stavu vozovky vyvinula a využívá společnost Bosch službu informování o stavu silnice založenou na cloudu. Ten pomocí senzorů elektronického stabilizačního programu ESP zjistí, jak hladká nebo drsná je silnice. Za pomoci například údajů z meteorologických stanic vypočítává aktuální a očekávané hodnoty tření. Ty jsou pak přes cloud předávány v reálném čase propojeným vozidlům.

Článek je zařazen v: konektivita , propojené služby , bezpečnost silničního provozu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama