Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Proč milujeme klasiku

Za 50 let se rychlost cestování autem vyšší třídy zvýšila o 100 km/h! Nesrovnatelná je také bezpečnost a výbava. Přesto se najdou hned 3 absurdní věci, proč mnozí nedají dopustit na klasické modely, jako je Audi C1.
Aktualizováno: 13.06.2018
Proč milujeme klasiku
Proč milujeme klasiku Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

1. Chybí klacek

První Audi vyšší střední třídy se představilo v roce 1968 pod označením C1. 4590 mm dlouhý sedan poháněla zážehová 1,8 (59 kW), díky které jel až 156 km/h. Audi C8 umí skoro o sto víc – verze 50 TDI a 55 TFSI omezovač zastaví na 250 km/h. Kdo chce řadit manuálně a v ruce držet ,,fofrklacek“, má ale v nové A6 smůlu. Na výběr je buď dvouspojkový 7st S tronic (55 TFSI), nebo 8st měničový automat Tiptronic (50 TDI). Ani konkurenti na tom nejsou o moc lépe.

Názor expertů Autosalonu:  

Díky rychlosti řazení, manuálnímu módu a přizpůsobování se jízdnímu stylu bude 99% řidičů spokojena s moderním automatem. Trváte-li přesto na umění ,,práce s klackem“, ručně řazenou skříň nabízí čtyřválcové nafťáky BMW (520d), Jaguar XF (E-Performance, 20d) a Volvo S90 (D3 FWD Drive-E). 

2. Miláčku, hlavně nikde nepíchni!

Adaptivní LED světlomety, indukční dobíjení mobilu nebo elektronické tlumiče žehlící i tu nejrozbitější okresku jsou fajn do té doby, než píchnete. Rezerva dnes nebývá standardem ani u aut za 3 milióny. Zlatá šedesátá léta…

Názor expertů Autosalonu: 

Příplatek za náhradní kolo dělá cca 10 000 Kč, tedy ani ne 1% z pořizovací ceny vozu segmentu E. To vás nezabije… Navíc pneuservis najdete na každém rohu, odtah bývá v ceně pojištění a na některých typech komunikacích je zdarma (např. D1 – k nejbližšímu sjezdu).

3. Auta bez koulí?

Chcete se koupí modelu vyšší třídy odlišit? Smůla! Vinou sériové výroby, sdílených platforem a důrazu na pasivní bezpečnost pasažérů a chodců zapomeňte na nekonečně dlouhou nízkou kapotu doplněnou frajerskými výklopnými světlomety, jako měla první generace Maserati Ghibli (1966). 

Názor expertů Autosalonu: 

Nejvyšší hodnocení EuroNCAP, 95% za ochranu dospělých cestujících, 79% za ochranu dětí, 74% za ochranu chodců a 81% za jízdní asistenty – nové Ghibli možná nevypadá jako auto pro 007, zato ho jen tak nerozbijete a ani vaše žena ne.  

Autor článku: Expert Daniel Dítě

Maserati Ghibli esc
Maserati Ghibli esc
Testovali jsme
Článek je zařazen v: Maserati , Maserati Ghibli , EuroNCAP , Audi , Audi C1 , Audi C8 , BMW 520d , Jaguar XF , Volvo S90
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama