Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Před 120 lety se narodil zakladatel jedné z nejslavnější automobilek světa

Muzeum Enzo Ferrari v letošním roce oslavuje 120. výročí narození Enza Ferrariho výstavou fotografií.
Vydáno: 25.06.2018
Enzo Ferrari výročí 120 let
Enzo Ferrari výročí 120 let Autor: Ferrari
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Enzo Anselmo Ferrari se narodil v Modeně 18. února 1898 v rodině Alfreda a Adalgise Ferrari. Jeho datum narození ale nese oficiální datum až 20. února, protože díky sněhové bouři se jeho otec nemohl dostat na úřady a oznámit synovo narození. Své technické nadání a nespoutanou vášeň pro automobily projevoval Enzo již od dětství v dílně svého staršího bratra, který ji vedl spolu s otcem. Jako desetiletý spolu s otcem navštívil automobilový závod v Boloni a tento zážitek jej vedl k rozhodnutí stát se závodním jezdcem.

Enzo Ferrari získal jen základní vzdělání. Za první světové války sloužil v italské armádě a v tomto období také umírá jeho bratr i otec během chřipkové epidemie. Enzo také onemocněl, ale přežil a byl zproštěn povinnosti v armádě. Po válce si sám netroufl na provoz rodinné dílny a stal se testovacím řidičem společnosti C.M.N. (Costruzioni Meccaniche Nazionali) v Miláně. Roku 1919 absolvoval svůj první závod. O rok později již byl závodním jezdcem továrního týmu Alfa Romeo. V roce 1929 založil vlastní závodní tým, který nazval Scuderia Ferrari. Roku 1932 závodní kariéru ukončil, nechtěl již dále riskovat život po narození prvního syna Alfreda. Nastoupil do vývojového oddělení Alfy Romeo a souběžně dál vedl vlastní tým, v němž bylo čtyřicet závodních jezdců. Enzo však byl nespokojen s vývojem Alfy a v roce 1937 tým Scuderia Ferrari rozpustil. Po roce 1939 zakládá v Modeně konstrukční firmu Auto-Avio Costruzioni, která se záhy stěhuje do Maranella. Vývoj aut ale zbrzdila druhá světová válka. Po jejím skončení se firma znovu soustředí na automobily. V roce 1947 vzniká znovu závodní tým Scuderia Ferrari. Tým v roce 1949 dosáhl s vozem Ferrari 166M na vítězství v závodě 24 hodin Le Mans a v roce 1950 se přihlašuje do nově vzniklé Formule 1. První závod vyhrál na okruhu Silverstone v roce 1951 a o rok později je Ferrari vítězem celého šampionátu. V šedesátých letech se i přes zjevné úspěchy dostává tým do potíží a jedná se o jeho prodeji Fordu. Jednání ale nakonec nedopadla a vše zachraňuje Fiat, který v roce 1969 odkoupil polovinu konstrukční firmy. Enzo zůstává až do roku 1977 prezidentem firmy a svůj závodní tým vede prakticky až do konce svého života v roce 1988.

"Uvažovat o tom, že se Enzo Ferrari narodil v devatenáctém století, je neuvěřitelné," řekl předseda představenstva a generální ředitel FCA (Fiat Chrysler Automobiles)  Sergio Marchionne. "Byl to muž, který měl schopnost vize a dokázal řídit lidi a zdroje mimo jakékoliv zvyklosti, stejně silný byl jeho podnikatelský duch a výjimečná odvaha. Člověka napadne, jakých cílů mohl dosáhnout, kdyby měl k dispozici technické prostředky a znalosti dnešních dnů,“ dodal Marchionne.

Článek je zařazen v: Ferrari , Enzo Ferrari , výročí , 120 let , výstava , Maranello , Muzeum Enzo Ferrari
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama