Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Porsche slaví studií vozu 911 Speedster Concept

Automobilka Porsche si ke svým sedmdesátinám nadělila novou studii otevřeného sportovního vozu 911 Speedster Concept.
Vydáno: 11.06.2018
Porsche 911 Speedster Concept

Nový koncept se odkazuje na prototyp Porsche 356 „č. 1“ Roadster, který obdržel schválení k provozu 8. června 1948. Poháněcí ústrojí, uložené v dvoubarevně lakované karoserii koncepční studie, pochází z aktuálních modelů GT. Vůz je pravděpodobně výhledem na případný sériově vyráběný model, který by mohl být představen v roce 2019.

Mezi charakteristické detaily patří zkrácený rám čelního okna a patřičně zmenšená boční okna. Na přední sedadla směrem k zádi navazuje speciální zadní kryt z uhlíkového kompozitu, který zakrývá ochrannou strukturu pro případ převrácení. Kryt je charakterizován dvojitým vyboulením, jež patří k tradici tohoto druhu sportovních vozů od modelu 911 Speedster z roku 1988. Mezi oběma vybouleními přitahují pozornost dvě černě odlišené lamely s aerodynamickou funkcí, které doplňuje větrná clona z průhledného akrylátového skla s vyrytým logem „70 let Porsche“. Na počest historického originálu má i 911 Speedster Concept místo plnohodnotné skládací střechy jen lehkou plachtu, která chrání interiér zaparkovaného vozidla před deštěm. Interiér vychází z filozofie lehké konstrukce, která je pro verze Speedster charakteristická. Výbava nezahrnuje navigační systém, audiosystém, ani klimatizaci. Kompletně skořepinová sedadla jsou vyrobena z uhlíkového kompozitu. Široká karoserie koncepčního vozu vychází z modelu 911 Carrera 4 Cabriolet. Blatníky, přední víko a zadní kryt jsou však v tomto případě vyrobeny z lehkého kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Pod vnějšími panely karoserie sází 911 Speedster Concept na nejmodernější komponenty. Podvozek pochází v zásadě z modelu 911 GT3. Výfukovou soustavu s koncovkami z titanu a poháněcí ústrojí včetně šestistupňové mechanické převodovky dodali vývojáři vozů GT. Šestiválcový „boxer“ této minimalistické koncepční studie dosahuje výkonu více než 500 k a nejvyšších otáček 9 000 1/min.

Reklama
Článek je zařazen v: Porsche, Porsche 911 Speedster Concept, studie vozu, 70 let Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama