Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport využívá v konstrukci biovlákna

Porsche představuje tři roky po premiéře prvního modelu Cayman GT4 Clubsport jeho nástupce. Nový 718 Cayman GT4 Clubsport vznikl důsledným zdokonalením úspěšného modelu z Weissachu. Závodní vůz s motorem uprostřed, v podobě blízké sériové výrobě, se poprvé dodává ve dvou variantách. „Trackday“ zaujme ambiciózní řidiče, kteří mají jízdu na závodním okruhu jako své hobby, zatímco „Competition“ je určen pro národní i mezinárodní seriály závodů.
Vydáno: 06.01.2019
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport 1
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport 1 Autor: Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vývoj nového modelu 718 Cayman GT4 Clubsport se zaměřil nejen na další zlepšení ovladatelnosti vozidla a dosažení ještě rychlejších časů na kolo, ale také na využívání trvale udržitelných surovin. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport disponuje jako první sériově vyráběný závodní automobil díly karoserie z kompozitu vyztuženého biovlákny. Dveře na straně řidiče i spolujezdce a zadní spoiler jsou vyrobeny z kombinace přírodních vláken, získávaných především ze zbytků zemědělské produkce, jako jsou lněná nebo konopná vlákna. Výsledné díly mají z hlediska hmotnosti a tuhosti podobné vlastnosti jako kompozity vyztužené uhlíkovými vlákny.

Model 718 GT4 Clubsport je poháněn šestiválcovým motorem „boxer“ se zdvihovým objemem 3,8 litru a nejvyšším výkonem 313 kW (425 k). V porovnání s předchůdcem došlo k nárůstu výkonu o 40 k. Hnací síla je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky a mechanické uzávěrky zadního diferenciálu. Přední náprava s lehkými pružinovými vzpěrami pochází z většího modelu 911 GT3 Cup. Brzdová soustava je vybavena kotoučovými brzdami z oceli s průměrem 380 milimetrů vpředu i vzadu. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se vyznačuje také nízkou hmotností 1 320 kilogramů a jeho sériová výbava zahrnuje bezpečnostní rám přivařený ke skeletu karoserie, závodní skořepinové sedadlo a šestibodové bezpečnostní pásy.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Trackday“

Základní varianta „Trackday“ osloví amatérské závodní jezdce, kteří chtějí závodní vůz používat bez velkých výdajů na závodních okruzích v rámci soukromých a klubových akcí. Vozidlo disponuje neměnným nastavením tlumičů, které v kombinaci s deaktivovatelnými asistenčními systémy ABS, ESC a systémem řízení trakce zaručuje předvídatelné chování vozidla při jízdě na limitu. Rovněž sériově se dodává klimatizace, vyprošťovací otvor ve střeše, ruční hasicí přístroj a bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů. Servis a údržbu vozidla, které není homologováno pro provoz na veřejných komunikacích, zajišťují všechna Porsche Centra. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Trackday“ stojí 134 000 EUR plus DPH.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Competition“

Verze „Competition“ disponuje řadou prvků výbavy, které naleznou uplatnění při ostrém závodním nasazení. Například tlumiče nabízejí tři různá nastavení. Bezpečnostní nádrž o objemu 115 litrů je vhodná i pro vytrvalostní závody. Rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu lze plynule měnit systémem vahadel. Rychlé zastávky v boxech zaručuje integrovaný pneumatický zvedák. Odnímatelný závodní volant z modelu 911 GT3 R nabízí rozmanité možnosti nastavení v přímém zorném poli řidiče. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti v závodech poskytuje automatické hasicí zařízení. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Competition“ je k dispozici za cenu 157 000 EUR bez DPH.

Vozy budou zájemcům dodávány od února 2019.

Článek je zařazen v: Porsche , závodní automobil , sportovní vůz , Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama