Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Opel Grandland X jako plug-in hybrid s pohonem všech kol

Opel pokračuje v elektrifikaci svých modelů. Nově představeným vozem, který dostane elektrifikovaný pohon, je Grandland X ve verzi PHEV (plug-in hybrid electric vehicle).
Vydáno: 14.05.2019
Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4 Autor: OPEL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vrcholný model SUV značky Opel  - Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol, využívá turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l, který disponuje výkonem 147 kW/200 k a dva elektromotory o výkonu 80 kW/109 k a li-ion vysokonapěťovou (300 V) baterie o výkonu 13,2 kWh. Jeden elektromotor je uložený vpředu a je integrovaný do osmistupňové automatické převodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorem a diferenciálem integrovaný do modulu zadní nápravy. Díky tomu může být výkon přenášen na všechna kola.

Grandland X Hybrid4 dojede čistě na elektřinu až 50 km

Spalovací motor pohání vůz ve středních a vyšších rychlostech, elektromotory zajišťují krátkodobý pohon v nízkých rychlostech. Při pohonu čistě na elektřinu má Opel Grandland X Hybrid4 dojezd až 50 km (podle metodiky WLTP), resp. až 60 km (podle metodiky NEDC). Výzkumné studie, uskutečněné v Německu, ukazují, že asi 80 procent všech každodenních jízd je kratších než 50 km (především jízdy do práce a zpět), takže tyto jízdy by během pracovního týdne mohly teoreticky proběhnout zcela bez lokálních emisí.

Čtyři jízdní režimy

Grandland X Hybrid4 má čtyři jízdní režimy – elektrický, hybridní, AWD (4x4) a sportovní. Řidič tak může přizpůsobit charakteristiku vozu svým preferencím nebo specifickým jízdním podmínkám. Například v hybridním režimu vůz automaticky volí nejefektivnější způsob pohonu. Elektrický režim umožňuje jízdu výlučně s elektrickým pohonem – například v městských centrech. Režim AWD aktivuje elektromotor pohánějící zadní kola, takže vůz má maximální trakci na jakémkoli povrchu.

Doba nabíjení baterií u nového modelu závisí na druhu použité nabíječky. Kromě kabelu, kterým je možné vůz dobíjet z běžné domovní sítě, dodává Opel také kabely pro dobíjení z veřejných nabíjecích stojanů, resp. z domácí nástěnné nabíjecí stanice (wallbox). Při použití nástěnné nabíječky o výkonu 7,4 kW se baterie zcela nabijí za 1 hodinu a 50 minut.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4
OPEL

Baterie jsou pod zadními sedadly

Trakční baterie jsou umístěny pod zadními sedadly, takže neubírají nic z vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla. A pro zajištění komfortu při jízdě na elektrický pohon dostal Grandland X Hybrid4 některé specifické prvky, jako je například elektrický kompresor klimatizace nebo elektrické vytápění.

Pro zvýšení pohodlí řidiče při nabíjení může majitel Grandlandu X Hybrid4 využívat služby „Free2Move“, což je značka mobility koncernu PSA. Nabídka obsahuje nabíjecí kartu, která umožňuje přístup k více než 85 000 nabíjecím stanicím v Evropě a plánovač cest, který doporučí nejvhodnější trasu při zohlednění aktuálního dojezdu a umístění nabíjecích stanic podél trasy. On-line navigace infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink umožňuje vyhledávání optimálních tras a navádění ke zvoleným nabíjecím stanicím.

Nové telematické služby

Pro hybridní model budou k dispozici také nové telematické služby Opel Connect. Ty zahrnují užitečné funkce, jako je například navigace s dopravními informacemi v reálném čase, kontrolu stavu vozu pomocí aplikace a přímé spojení s dispečinkem asistenční resp. záchranné služby s funkcí nouzového volání.

Ovládání jedním pedálem

Grandland X Hybrid4 je vybavený brzdovou soustavou s funkcí rekuperace, která při zpomalování a brzdění přeměňuje kinetickou energii vozu na elektrickou energii pro dobíjení baterií. V případě vozu s konvenční brzdovou soustavou se kinetická energie vozu třením brzdového obložení o brzdové kotouče přeměňuje na teplo. V případě brzdové soustavy s rekuperací funguje elektromotor při zpomalování a brzdění jako generátor a dobíjí baterie. Rekuperace prodlužuje dojezd Grandlandu X Hybrid4 v průměru o 10 procent. Řidič také může přepínačem měnit režim rekuperace. Přepnutím do stavu „Regeneration on Demand“ se dosáhne maximálně intenzivní rekuperace. V tomto režimu je brzdný moment elektromotoru tak velký, že řidič v běžném provozu pro úplné zastavení vozu vůbec nemusí použít brzdový pedál. Opel Grandland X Hybrid4 se tak dá ovládat jen prostřednictvím pedálu akcelerátoru - ovládání jediným pedálem.

Grandland X Hybrid4 představuje předvoj nové generace elektrifikovaných vozů značky Opel. Tento první plug-in hybrid od Opelu dorazí na náš trh začátkem roku 2020. Opel předpokládá v horizontu roku 2024, že bude nabízet elektrickou verzi v každé modelové řadě. Elektromobil Ampera-e zůstává v nabídce na vybraných trzích, Opel pak v nejbližších 20 měsících uvede na trh hned čtyři verze nových modelů s plně elektrickým pohonem. Bude to Corsa nové generace, Zafira Life, Vivaro nové generace v užitkové verzi a nástupce modelu Mokka X.

Článek je zařazen v: Opel , Opel Grandland X Hybrid4 , elektrifikace , hybrid , PHEV , plug-in hybrid
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama