Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Nový design a vylepšená aerodynamika. Nové Lamborghini Huracán EVO.

Automobili Lamborghini představuje nový model Lamborghini Huracán EVO. Supersportovní vůz nové generace s motorem V10 vychází z techniky a výkonů modelu Huracán Performante a dosahuje nové úrovně řízení jízdní dynamiky a aerodynamiky.
Vydáno: 11.01.2019
Lamborghini Huracán EVO 2
Lamborghini Huracán EVO 2 Autor: Lamborghini
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Lamborghini Huracán EVO - zdokonalená technika

Huracán EVO je vybaven atmosféricky plněným motorem V10 5,2 litru z modelu Huracán Performante se sacími ventily z titanu a optimalizovanou lehkou konstrukcí výfukové soustavy. Motor poskytuje nejvyšší výkon 640 k (470 kW) při otáčkách 8 000 1/min a maximální točivý moment 600 N.m při 6 500 1/min. S hmotností bez provozních náplní 1 422 kg dosahuje Huracán EVO výkonové hmotnosti 2,22 kg/k, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 9,0 sekundy. Brzdná dráha ze 100 na 0 km/h činí 31,9 m, nejvyšší rychlost je 325 km/h.

Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI)

Huracán EVO disponuje novým řízením zadních kol Lamborghini a systémem rozdělování točivého momentu mezi všechna kola. Srdcem vozidla je nový integrovaný systém řízení jízdní dynamiky Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Centrální jednotka optimalizuje jízdní dynamiku vozidla až do nejmenšího detailu, a to na základě kompletně integrovaného řízení veškerých systémů pro podporu jízdní dynamiky a nastavení vozidla. Systém je schopen předvídat další kroky i požadavky řidiče, a tímto způsobem zajišťuje ideální jízdní dynamiku.

Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI)

Rozsáhlý systém senzorů zrychlení a gyroskopů v těžišti vozidla, je nyní využíván v optimalizované verzi 2.0. Hodnoty příčného, podélného a svislého zrychlení, stejně jako naklánění karoserie v příčném i podélném směru a otáčení vozidla kolem svislé osy jsou nyní ještě precizněji sledovány v reálném čase. Systém magnetorheologických tlumičů ve zdokonalené verzi 2.0 bezprostředně přizpůsobuje tlumení aktuální jízdní situaci na základě informací LPI. Nový, zdokonalený protiprokluzový systém umožňuje společně s optimalizovaným pohonem všech kol a funkcí Torque Vectoring rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola.

Lamborghini Dynamic Steering (LDS)

Optimalizované dynamické řízení které zlepšuje reakce vozidla při průjezdu zatáčkou a minimalizuje potřebný úhel otočení volantu, je nyní propojeno s řízením zadních kol, aby byla zajištěna agilita v nízkých rychlostech i maximální stabilita v rychlých zatáčkách a při brzdění za nejnáročnějších podmínek.

Jedinečná kombinace všech uvedených systémů je řízena systémem LDVI. Vozidlo díky tomu nabízí extrémně rychlé reakce a skvělou úroveň ovladatelnosti. Huracán EVO rozpoznává na základě zpracování dat v reálném čase záměry řidiče. Mezi sledované parametry patří ovládání volantu, pedálů brzdy a plynu, zařazený převodový stupeň a jízdní režim, aktivovaný voličem jízdních režimů ANIMA (STRADA, SPORT nebo CORSA).

Design – suverénní aerodynamika

Nezaměnitelný design modelu Huracán EVO je klíčem ke skvělé aerodynamice a mimořádné jízdní dynamice. Nový přední nárazník propůjčuje vozidlu nízký vzhled, zároveň však prostřednictvím předního spoileru s integrovanou aerodynamickou plochou zajišťuje především aerodynamickou účinnost. Rozšířené otvory pro přívod vzduchu mají tvar písmene Y, který je pro DNA designu značky Lamborghini typický.

Boční profil modelu Huracán EVO je dynamický s pro značku Lamborghini charakteristickým šestiúhelníkovým designem linií oken, nově tvarovanými koly a novými bočními otvory pro přívod vzduchu. Huracán EVO prezentuje svou charakteristickou sílu a dynamiku také výraznou zádí. Stejně jako u závodní verze Huracán Super Trofeo EVO je záď široká a otevřená. Koncovky nové sportovní výfukové soustavy jsou umístěny vysoko v zadním nárazníku vozidla. Do horní části zádě integrovaný spoiler vylepšuje proudění vzduchu, které zásadním způsobem ovlivňuje aerodynamické vlastnosti vozidla. K aerodynamice tohoto modelu přispívá také nově tvarovaná spodní část vozidla. Díky důsledně aerodynamicky optimalizovanému designu jsou hodnoty přítlaku a aerodynamické účinnosti modelu Huracán EVO pětkrát vyšší než u první generace modelu Huracán.

Lamborghini Huracán EVO - konektivita

Nový 8,4“ dotykový displej uživatelského rozhraní na středové konzole přímo nad tlačítkem spuštění motoru umožňuje snadné ovládání funkcí pro konektivitu pouhým dotykem prstu. Kromě ovládání různých funkcí vozidla, jako jsou sedadla, klimatizace a stav systému LDVI v reálném čase, poskytuje navíc cestujícím přístup k veškerým funkcím informačního a zábavního systému, jako je například Apple CarPlay pro připojení chytrého telefonu. Multimediální systém zahrnuje síťově propojený navigační systém a zábavní funkce, umožňující mimo jiné poslech internetových rozhlasových stanic nebo přehrávání videí. Intuitivní uživatelské rozhraní podporuje povely prostřednictvím hlasového ovládání a propojí řidiče s asistentem Siri. Kromě toho je prostřednictvím dotykového displeje přístupný na přání dodávaný telemetrický systém se dvěma kamerami, který umožňuje profesionální zaznamenávání a analýzu telemetrických dat. K dispozici je rovněž integrovaný pevný disk s vysokou kapacitou.

První zákazníci převezmou nové vozy Lamborghini Huracán EVO na jaře 2019. Doporučená prodejní cena bez daní byla stanovena na 184 034 EUR.

Článek je zařazen v: Lamborghini , Lamborghini Huracán EVO , supersport , design , aerodynamika , Automobili Lamborghini , technika , dynamika
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama