Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Nové pohonné jednotky, zdokonalený pohon všech kol. Představila se pátá generace vozu Toyota RAV4.

Toyota na autosalonu v New Yorku představila nové SUV RAV4 páté generace, první s podvozkovou architekturou TNGA (Toyota New Global Architecture), která vylepšuje jízdní vlastnosti, ovladatelnost a bezpečnost.
Vydáno: 28.03.2018
Toyota RAV4
Toyota RAV4 Autor: Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Novinka navazuje na tradici tohoto modelu a přináší zdokonalení technologií pohonu, dynamické jízdní schopnosti, inteligentní bezpečnostní technologie a všestrannou kvalitu. Robustní stylistické ztvárnění nové Toyoty RAV4 vypovídá o odolnosti a schopnostech, které doprovázejí nejnovější verzi tohoto SUV. Nová RAV4 disponuje mj. vyšší světlou výškou a viditelně rozkročenějším postojem. Design evokuje připravenost vozu vydat se do jakýchkoli podmínek a terénu, za zábavou i dobrodružstvím. Oslovuje tak cílové zákazníky tvořené mladými rodinami s aktivním životním stylem, kteří cestují nejen po městě, ale i za sportem, rekreací nebo do přírody.

Předností Toyoty RAV4 byla vždy dobrá manévrovatelnost, a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího provedení. Nový model o délce 4 600 mm se vlastně jen nepatrně liší od délky provedení současného. Zatímco přední i zadní převis karoserie se zkrátil, rozvor byl protažen o 30 mm, což napomohlo k vymodelování prostornější a pohodlnější kabiny. Zvětšil se také zavazadlový prostor, k jehož všestranné využitelnosti přispívá sklápění zadních sedadel, dvojitá podlaha a boční sítě k uchycení nákladu. Šířka vozidla se zvětšila o 10 mm na výsledných 1 855 mm, což se odrazilo v pohodlnější a prostornější kabině pro celou posádku.

Inovace technologií pohonu a jízdní dynamika

Pro novou Toyotu RAV4 se budou nabízet dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA. Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu. K dispozici bude i nový benzinový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.

Výrazné vylepšení se týká i jízdní dynamiky Toyoty RAV4, zejména stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol, čímž dosahuje vysokého točivého momentu, snižuje energetické ztráty, pomáhá redukovat spotřebu paliva a nabízí schopnosti pohonu AWD za nejrůznějších jízdních podmínek. Zlepšení doznal i nový AWD pohon pro benzinový model o objemu 2,0 litru. K dynamickým jízdním schopnostem RAV4 přispívá i podvozková architektura TNGA s nízkým těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti, zde ruku v ruce s tužší karoserií a přesnějšími odezvami na pokyny od volantu.

Článek je zařazen v: Toyota , Toyota RAV4 , novinka , autosalón , New York , SUV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama