Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Našli jsme nejbezpečnější i nejméně bezpečná nová auta

Bratr Škody Kodiaq Seat Tarraco se zařadil mezi nejúspěšnější auta v testech Euro NCAP z hlediska bezpečnosti dospělé posádky. Naopak pozor si dejte zejména na některé italské vozy.
Aktualizováno: 07.03.2019
SEAT Tarraco při bočním crash testu
SEAT Tarraco při bočním crash testu Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

První letošní série bezpečnostního testování nových aut nezávislou organizací Euro NCAP zrodila další tři pětihvězdičková auta: nové generace modelů Honda CR-V a Mercedes G a zcela nové rodinné SUV SEAT Tarraco. Maximální počet pěti hvězdiček se i při stále se zpřísňujících požadavcích bere už skoro jako samozřejmost, proto se pozornost přesouvá k dílčímu hodnocení v procentech.

Postupně se přitvrzuje

A tady získalo sedmimístné Tarraco 97 procent při ochraně dospělé posádky. To je nejlepší výsledek od začátku loňského roku, kdy se u této oblasti mírně zpřísnila kritéria – konkrétně při hodnocení funkce samočinného brzdění. Nově totiž musí automobil spolehlivě zastavit nejen před překážkou, která se nachází přímo ve směru jeho jízdy, ale i pokud zasahuje do dráhy pouze částečně. A to jak levou tak pravou stranou.

V tomto přehledu bereme v potaz výsledky testů od roku 2015. Právě od začátku tohoto roku se totiž výrazně změnila metodika nárazových zkoušek. Přibyl úplně nový crash test, při které auta narážejí do překážky plnou plochou přídě. U bočních nárazů jsou větší a tvrdší překážky. Navíc auta testovaná od roku 2015 se většinou v současnosti prodávají jako nová ještě v nezměněné podobě.

Nejbezpečnějšími modely od roku 2015 pro dospělou posádku jsou se ziskem 98 % rodinné SUV Volvo XC60 testované v roce 2017 a manažerský sedan Alfa Romeo Giulia zkoušený v roce 2016. Hned za nimi se seřadilo pět modelů s 97 procenty včetně nového Seatu Tarraco.

Volvo XC60 po čelním nárazu
Volvo XC60 po čelním nárazu
Autosalon.TV: Seat Tarraco Crash test
Autosalon.TV: Seat Tarraco Crash test

Bacha na Pandu

Zajímavé je, že technicky blízký model SEATu Tarraco, tedy v Kvasinách vyráběná Škoda Kodiaq, nedosáhla stejně impozantního výsledku. V roce 2017 si vysloužila 92 procent a při některých nárazových testech jsou její cestující ohroženi nepatrně více než u Tarraca.

Pořád je však Kodiaq bezpečným autem, což se nedá napsat o autech z opačného pólu našeho přehledu. Lancia Ypsilon, která nasbírala v roce 2015 pouhých 44 procent se už nevyrábí. Zato další italský vůz, Fiat Panda, který loni dosáhl na pouhých 45 procent, je v českých prodejnách stále k dispozici. Euro NCAP neohodnotilo „bezpečnost“ italského minivozu ani jednou hvězdičkou.

Fiat Panda při crash testu částí přídě do deformovatelné překážky
Fiat Panda při crash testu částí přídě do deformovatelné překážky
Autosalon.TV: Fiat Panda Crash test
Autosalon.TV: Fiat Panda Crash test

Přehled nejbezpečnějších aut pro dospělou posádku testovaných od roku 2015 organizací Euro NCAP:

98 %

  • 2017 Volvo XC60
  • 2016 Alfa Romeo Giulia

97 %

  • 2019 SEAT Tarraco
  • 2018 Volvo XC40
  • 2017 Alfa Romeo Stelvio
  • 2017 Mitsubishi Eclipse Cross
  • 2015 Volvo XC90

96 %

  • 2018 Mercedes A
  • 2018 Peugeot 508
  • 2018 Volvo S/V 60
  • 2017 VW Arteon
  • 2017 VW Polo
  • 2017 VW T-ROC
  • 2016 VW Tiguan

10 nejméně bezpečných aut pro dospělou posádku testovaných od roku 2015 Euro NCAP:

44 %

  • 2015 Lancia Ypsilon

45 %

  • 2018 Fiat Panda

50 %

  • 2018 Jeep Wrangler

51 %

  • 2017 Fiat Punto

52 %

  • 2015 Opel Vivaro/Renault Trafic

61 %

  • 2017 Opel Karl

66 %

  • 2017 Fiat 500

69 %

  • 2015 BMW Z4
  • 2017 DS3

71 %

  • 2017 MG ZS

Autor: Ondřej Běhal

Článek je zařazen v: panda , Fiat Panda , SEAT , Seat Tarraco , Autosalon TV Prima , Volvo , Volvo XC60
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama