Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Nákupní taška, MPV i kombi v jednom - nová Honda Jazz

Nová Honda Jazz má o sto tisíc vyšší startovací cenu než většina konkurentů. Na půdorysu segmentu B se ale Hondě podařilo vytvořit alternativu malých rodinných vozů.
Aktualizováno: 27.02.2018
Honda Jazz
Honda Jazz Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vždy, když se mi do rukou dostane automobil této značky, vzpomenu si na svůj poslední testovaný model s “Háčkem” ve znaku a mé tělo je zalito maximálním očekáváním. Naposledy jsem měl v rukou ostrého Civica https://cool.iprima.cz/porady/autosalon/honda-civic-type-r-gt-0 - úplný protipól k Jazzu.

Exteriér a první kontakt

         Jak jsem malého prcka uviděl poprvé, lekl jsem se, zda mi něco neuniklo. Asi vteřinu jsem opravdu váhal, zda nenese také označení Type-R. Tak dynamicky na mě působila přední část. Vydrželo jí to po celý týden. Optipaket se fakt povedl na 150% - krásné sportovní lízátko, tvarově blízké předním spoilerům Formule 1, nástavce prahů, krásná kola a zadek vyšperkovaný nepřehlédnutelným difuzorem.

 První kilometry

         Hned od začátku mi bylo jasné, že Jazz je auto ušité na míru pro mě a můj jízdní styl. Pravda bezestupňová převodovka CVT není úplně můj šálek kávy. Jak se ale říká, člověk si zvykne na všechno. Našli jsme společnou řeč a na silnicích nám začalo být příjemně. Hlavně díky bezchybně fungujícímu podvozku, který nekompromisně držel zvolenou stopu.

Klasická koncepce kapličky přístrojů, kde jsou ve dvou tubusech analogové ukazatele a ve třetím palubní počítač, jako by měl ve svém rodném průkaze uveden rok narození 1985. Škoda mdlé grafiky a rozlišení. Ale co, volím záložku průměrná spotřeba a snažím se dostat na co nejnižší číslo. Během pár stovek km se zastaví na hodnotě 5,8l/100 km. FANTAZIE! Pod výsledkem není podepsána žádná dýchavičná maloobjemová pohonná jednotka, ale svižná a skvěle pracující patnáctistovka s výkonem 131 koní (96 kW) a 155 Nm točivého momentu.  

Komfort na palubě

         Řidič má k dispozici skvělé vymyšlené a ergonomicky dokonale propracované pracoviště. Sedadlo s dostatečným bočním vedením umí v zatáčkách slušně podržet tělo. Volant dobře padne i do mých rukou s dlouhými zlodějskými prsty. Senzační pocity umocňuje dobře znějící audioaparatura, tedy pokud je krmena plnohodnotným signálem a né okleštěnou mp3.       

Pihy na kráse

         Žádné auto není dokonalé a stejně tak i Jazz má v mých očích jisté rezervy. Netýkají se však jízdních vlastností. Osobně jsem se za celý týden nevyrovnal se vzhledem voliče automatické převodovky, to se hodně nepovedlo! Mezery má i multimediální systém, který by si zasloužil malinko rychlejší hardware a lépe propracovanou grafiku. Občas jsme hodně bojoval s cílením dotyků na jednotlivé položky - pravidelně jsem díky miniaturním virtuálním tlačítkům volil něco jiného, než jsem měl v úmyslu.

Variabilita interiéru = zabiják konkurence

         Co dokáže Honda Jazz s pěticí sedadel, je obdivuhodné. Tam konkurence může jen a jen závidět. Nebudu se zde rozepisovat, koukněte se na připravovaný test, kde uvidíte víc. Jen naznačím - otománek byl pohodlný :-) Tento čtvrtek 1.3.2018 od 20:15 na Prima COOL!

Honda Jazz
Honda Jazz
Autor článku: Expert Radek
Článek je zařazen v: Honda , Jazz , Honda Jazz , MPV , nákupní taška , Honda Type-R
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama