Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Lexus LC 500h využívá unikátní hybridní pohon

V okamžiku, kdy začal vývoj hnacího ústrojí pro kupé LC, novou vlajkovou loď značky Lexus, věděli konstruktéři, že musejí přijít s něčím novým.
Vydáno: 31.01.2018
Lexus LC 500h

Hlavní konstruktér Kodži Sato a jeho kolega Kodži Ošima, který má na starost hybridní hnací ústrojí, se shodli, že musí oslovit automobilové nadšence. Cílem modelu LC koneckonců bylo změnit vnímání značky Lexus. Jak toho ale docílit u hybridu?

„Nemohli jsme jednoduše převzít stávající technologii a beze změny ji použít v modelu LC,“ vysvětluje Sato. „Potřebovali jsme vymyslet nový způsob, jak aplikovat celou koncepci hnacího ústrojí s vyvážením síly motoru a elektrické energie, abychom vytvořili něco zcela nového.“

Zásadní otázkou bylo, „co je třeba udělat pro to, aby měl řidič z hybridu příjemný pocit?“. Pro Ošimu to znamenalo vytvoření emotivnějšího zvuku, který se bude lépe hodit k akceleraci vozu. Také měl za to, že stěžejním prvkem bude snížení pocitu prodlevy, který se může dostavit, když se auto blíží k zatáčce a řidič ubere plyn.

Lexus LC 500h
Lexus LC 500h
Lexus

Plán obou konstruktérů se vracel přímo k základům a byl v něm využit výzkum, který začal už téměř před deseti lety. Cílem bylo vytvořit hybridní hnací ústrojí, které bude lépe využívat elektrickou energii a posílí výkon všech součástí systému.

O více než osm let později a po mnoha tisících kilometrů zkušebních jízd se zrodil inovační Lexus Multi Stage Hybrid System.

Inteligentní využití čtyřrychlostního řadicího zařízení v tomto systému LC 500h v podstatě dodává výkon desetistupňové převodové skříně s plynulou změnou rychlostních stupňů, která trvá méně než 100 milisekund. Jde o jeden z nejvyspělejších automobilů současné doby, který rovněž překonal problém s prodlevou akcelerace.

Díky dalším rychlostním stupňům dokáže hnací ústrojí měnit otáčky motoru tak, aby co nejlépe vyhovovaly potřebám řidiče. Akcelerace je ihned po startu rychlá a přímější a lineárnější, protože je lépe synchronizovaná s tím, jak řidič používá pedál plynu.

Důležitou roli hraje také vyspělá technologie baterie. LC 500h obsahuje lithium-iontové články uspořádané v nové „satelitní“ konfiguraci. Výsledkem je lehčí a kompaktnější baterie s větším výkonem. Hmotnost, která byla ušetřena díky designu baterie, zcela kompenzuje hmotnost převodového systému Multi Stage Hybrid.

Lexus LC 500h
Lexus LC 500h
Lexus

„Na rozdíl od konvenčního hnacího ústrojí, jež využívá pouze benzinový nebo naftový motor, používá systém Multi Stage Hybrid jako hlavní prostředek přenosu energie na kola elektrické motory, a to prostřednictvím jedinečného uspořádání a pokročilou automatickou převodovkou,” vysvětluje Ošima. „Díky svému vysokému točivému momentu dodávají elektrické motory energii mnohem rychleji než spalovací motory. To znamená, že model LC 500h s hybridním pohonem výjimečně dobře reaguje a proto řidičům nabízí hladkou a zábavnou jízdu.“

Reklama
Článek je zařazen v: Lexus, hybridní pohon, LC 500h
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama