Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Jak se vyrábí elektrický závodní vůz CUPRA e-Racer

Nová CUPRA e-Racer je prvním zcela elektrickým závodním vozem značky, zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti více než 270 km/h a její elektromotory přesahují hranici 12 000 otáček za minutu.
Vydáno: 15.03.2018
Jak se vyrábí CUPRA e-Racer

CUPRA e-Racer disponuje 6 072 akumulátorovými články. Akumulátory tohoto elektromobilu mají stejný výkon jako akumulátory 9 000 mobilních telefonů. Zdroj elektrické energie je složen z celkem 23 modulů, z nichž každý má 264 článků. Nabíjení na maximální kapacitu trvá 40 minut.

Hmotnost akumulátorů 450 kg představuje třetinu pohotovostní hmotnosti vozidla. Z toho důvodu „bylo jejich umístění jednou z největších výzev, před nimiž jsme stáli,“ říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. „Jsou tak velké a těžké, že jsme je museli rozdělit a rozmístit po celé spodní části vozu, abychom zachovali vyvážené nastavení a funkčnost.“

Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, uloženými v zadní části karoserie. „Elektromotory závodního vozu CUPRA e-Racer dosahují 12 000 otáček za minutu v porovnání s 6 500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin. Vůz je navíc vybaven jednostupňovou převodovkou,“ uvádí Xavier Serra.

 „Hlavním cílem bylo vylepšit aerodynamiku.“ Z tohoto důvodu byla vnější zpětná zrcátka nahrazena miniaturními kamerami, „aby byl vůz ještě dynamičtější,“ dodává Serra. Jezdec může sledovat veškeré dění kolem vozidla na velkém displeji integrovaném do přístrojové desky.

Serra tvrdí, že pocit za volantem je odlišný od závodního vozu se zážehovým motorem a první věcí, která jezdce ohromí, je „akcelerace“. Také zvuk vydávaný tímto vozem je něčím novým. „Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár.“

Nový závodní vůz CUPRA e-Racer vychází ze skeletu karoserie modelu Seat Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

Cupra e-Racer
Cupra e-Racer
Reklama
Článek je zařazen v: Cupra, SEAT, elektromobil, CUPRA e-Racer, výroba, závodní vůz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama