Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Institut IIHS otestoval asistenty jízdy v jízdních pruzích

Nízká obliba asistentů jízdy v jízdních pruzích a to, že je řidiči často vypínají, by se mohla změnit, pokud by asistenty zasahovaly dříve a dělaly v řízení menší změny, tvrdí americký institut pro bezpečnost silniční dopravy IIHS. Z jeho nové studie totiž vyplývá, že u vozů s takovými asistenty zůstávají podpůrné systémy zapnuté častěji.
Vydáno: 04.01.2019
Volvo S 90
Volvo S 90 Autor: IIHS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Mezi takové automobily spadají především vozy značky Volvo a auta z koncernu General Motors. Podle nových testů kromě toho, že jejich podpůrné systémy řidiče méně „otravují“, také lépe fungují.

V testu institut IIHS porovnával asistenty jízdy v jízdních pruzích ve Fordu Fusion, Hondě Accord, Volvu S90 a Chevroletu Malibu. První dva jmenované vozy překročily hranici pruhu ve chvíli, kdy řidič nezasahoval do řízení, o více než 35 centimetrů ve třech čtvrtinách případů. Tyto značky také patří podle IIHS mezi ty, u kterých řidiči asistenty jízdy v jízdních pruzích nejčastěji vypínají. Volvo a Chevrolet, ve kterých mívají podpůrné systémy řidiči častěji zapnuté, měly lepší výsledky – Malibu vyjelo do vedlejšího pruhu v méně než čtvrtině případů, Volvo S90 ani jednou.

Rychlejší reakce asistentu jízdy v jízdních pruzích 

Co to však ukazuje? Především to, že ve Volvu a Chevroletu začnou systémy reagovat na možné vyjetí z jízdního pruhu mnohem dříve, a mohou tak upravit dráhu vozu za pomoci mnohem menších úprav, například slabým přibrzďováním nebo natočením kol. Ford a Honda pak naopak s reakcí příliš dlouho „čekají“. „Dřívější a hladší zásahy do řízení jsou lepší než pozdější,“ řekl autor studie, Ian Reagan. „Příliš pozdní a tvrdá reakce, společně s tím, že systémy někdy nezabrání vyjetí z pruhu o více než 35 centimetrů, nejspíš způsobuje, že řidiči asistenty vypínají,“ dodal.

Článek je zařazen v: IIHS , testy , asistent jízdy v jízdních pruzích , Volvo , Chevrolet , Honda , Ford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama