Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Hyundai využívá technologii MHEV 48 V

Hyundai kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k.
Vydáno: 12.04.2019
Hyundai Tucson_
Hyundai Tucson_ Autor: Hyundai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Částečně hybridní systém je tvořen akumulátory s napětím 48 V, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC). Tato vozidla jsou kromě 48V elektrické soustavy vybavena také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze tedy použít také ke stabilizaci napájení 12V elektrické soustavy.

Hyundai MHEV 48 V_1
Hyundai MHEV 48 V_1
Hyundai

Sada lithium-iontových akumulátorů s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, která poskytuje elektrickou energii částečně hybridnímu systému, je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, zatímco zařízení MHSG je připevněno ke spalovacímu motoru. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 N.m na hřídeli MHSG.

Technika částečně hybridního pohonu Hyundai, použitá v novém modelu Tucson, výrazně snižuje spotřebu paliva a emise CO2, v závislosti na specifikaci vozidla až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). Podle dosud ještě velmi často používaného kombinovaného cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Další výhodou systému je podpora spalovacího motoru dodatečným výkonem v různých fázích jízdy a jeho rychlejší a hladší spouštění. Závislost na spalovacím motoru je tím snížena.

Komfortní spuštění motoru a rozjezd

Částečně hybridní systém má největší přednosti v městské dopravě, v níž MHSG podporuje spalovací motor a zajišťuje jeho opětovné spuštění před rozjezdem. Spuštění motoru je rychlejší a hladší díky dodatečnému točivému momentu. Díky rychlejšímu přenosu točivého momentu lze spuštění motoru urychlit o 0,2 sekundy. Konvenční 12V spouštěč je používán pouze při prvním spuštění motoru se studeným motorovým olejem.

Hyundai MHEV 48 V_2
Hyundai MHEV 48 V_2
Hyundai

Zrychlování s elektrickou podporou

MHSG podporuje spalovací motor během rozjezdu dodatečným točivým momentem a výkonem. MHSG také při zrychlování podporuje spalovací motor výkonem 4 až 12 kW v závislosti na stavu nabití akumulátorů a míry sešlápnutí pedálu plynu řidičem. Jakmile vozidlo dosáhne požadované rychlosti jízdy, MHSG přejde do neutrálního režimu a nedodává žádný výkon. Díky tomu se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 v závislosti na specifikaci vozidla až o 11 procent (v kombinovaném cyklu EU 2.0), resp. až o 7 procent (podle nové metodiky měření WLTP).

Hyundai MHEV 48 V_3
Hyundai MHEV 48 V_3
Hyundai

Jízda konstantní rychlostí

Při jízdě konstantní rychlostí zůstává zařízení MHSG nečinné nebo pracuje jako generátor, který nabíjí 48V akumulátor v závislosti na stavu jeho nabití.

Hyundai MHEV 48 V_4
Hyundai MHEV 48 V_4
Hyundai

Rekuperace

Ve fázích aktivního brzdění nebo brzdění motorem pohání otáčející se klikový hřídel soustavu MHSG v roli generátoru, která dosahuje nejvyššího rekuperačního výkonu 10 až 12 kW. Generátor přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do 48V akumulátorů. Spalovací motor zůstává v těchto fázích zapnutý a spojka sepnutá, aby bylo možné přenášet výkon od kol prostřednictvím převodovky a motoru do MHSG.

Hyundai MHEV 48 V_5
Hyundai MHEV 48 V_5
Hyundai

Rozšířený systém start-stop

Při pomalé setrvačné jízdě se funkce start-stop aktivuje již při 30 km/h. Při zpomalování mezi 30 a 0 km/h se motor zcela vypne a spojka rozepne.

Hyundai MHEV 48 V_6
Hyundai MHEV 48 V_6
Hyundai

Částečně hybridním pohonem budou vybaveny další modely

Systém vyvinulo evropské technické centrum Hyundai v Německu a výzkumné a vývojové centrum Hyundai v korejském Namyangu. Částečně hybridní systém bude nabízen v kombinaci s dalšími motory. Vznikne tak velmi rozmanité portfolio elektrifikovaných pohonů pro modely Hyundai.

Autosalon.TV: Hyundai Tucson   48V Mild Hybrid
Autosalon.TV: Hyundai Tucson 48V Mild Hybrid
Článek je zařazen v: Hyundai , Hyundai Tucson , Hyundai Tucson MHEV 48 V , mild hybrid , částečný hybrid , pohon vozidla , hybridní pohon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama