Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Hyundai NEXO nabízí vodíkovou budoucnost

S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model s pohonem na vodík. Hyundai NEXO je prvním SUV konstruovaným výhradně pro pohon na vodík. Nová generace vozidla s palivovými články nabízí nejvyspělejší techniku na trhu také díky funkcím autonomní jízdy a vyspělým asistenčním systémům.
Vydáno: 07.03.2018
Hyundai NEXO

Jeho základem je nově vyvinutá speciální platforma. Hyundai Motor pro ni používá označení FUV – Future Utility Vehicle (vozidlo budoucnosti s mimořádnou úrovní užitných vlastností) – kombinující praktičnost SUV/crossoveru s vyspělou technikou elektrického pohonu, komplexní nabídkou asistenčních funkcí a inovativními stylistickými prvky. Nové NEXO má nejdelší dojezd v segmentu elektromobilů s akumulátory, resp. palivovými články. Jeho přibližná hodnota 800 km je porovnatelná s vozidly poháněnými spalovacím motorem a umožňuje řidičům cestování na dlouhé vzdálenosti. Na evropský trh bude NEXO uvedeno v polovině roku 2018.

Inovativní vzhled s čistým designem

NEXO charakterizuje čistý a klidný design s důrazem na aerodynamickou siluetu a „plovoucí“ střechu. Čisté tvary jsou aerodynamicky efektivní a odrážejí styl SUV. NEXO je prvním vozidlem Hyundai s integrovanými zapuštěnými klikami dveří. Jejich speciální konstrukce přispívá k čistému designu boční partie vozu a optimalizuje proudění vzduchu. Řidiči mohou dát povel k automatickému vysunutí klik buď pouze u svých dveří, nebo u všech čtyř. Mechanismus se automaticky zasune po pěti sekundách od spuštění vozidla. Kliky se samy zasunou, jakmile rychlost vozidla přesáhne 3 km/h.

Interiér přebírá motiv horizontálního uspořádání vozu například u přístrojové desky. Nejnápadnějším prvkem vnitřního prostoru je široká černá přístrojová deska se dvěma velkými displeji LCD. Navigačnímu systému slouží 12,3“ displej, 7“ displej LCD pak poskytuje řidiči provozní informace. Levý displej s digitálním panelem přístrojů ukazuje rychlost jízdy, množství paliva a hospodárnost provozu. Pravý displej disponuje novou funkcí děleného zobrazení a novou hlavní nabídkou pro funkce navigace, konektivity a informačních a zábavních systémů.

Systém tří propojených nádrží umožňuje díky svým kompaktním rozměrům ještě lepší využití obestavěného prostoru. V porovnání s modelem ix35 Fuel Cell byl navíc prodloužen rozvor o 150 mm. Výsledkem je zcela rovná podlaha zavazadlového prostoru, který má v základním uspořádání objem 461 litrů.

Přívod kyslíku do palivových článků zajišťuje velký otvor v kaskádovité masce chladiče na přídi a malé otvory pro přívod vzduchu na zádi vozu.

Nová platforma

Hyundai NEXO byl zkonstruován na nové automobilové platformě, která přináší tomuto automobilu mnoho různých výhod, od nižší hmotnosti přes přemístění akumulátoru pod podlahu zavazadlového prostoru až po zdokonalené uspořádání systému palivových článků.

Poháněcí ústrojí s palivovými články je lehčí a kompaktnější. Dosahuje nejvyššího výkonu 120 kW (163 k) a maximálního točivého momentu 395 N.m. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 179 km/h.

Reklama
Článek je zařazen v: Hyundai, NEXO, palivové články, pohon na vodík
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama