Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

Hyundai IONIQ Electric má velmi nízké provozní náklady

Hyundai IONIQ Electric je podle nezávislého hodnocení automobilem s nejnižšími provozními náklady ze všech modelů nabízených na evropském trhu.
Vydáno: 28.03.2018
Hyundai IONIQ

První elektromobil značky Hyundai obsadil první místo v konkurenci 66 650 vozidel, zkoumaných nezávislým webovým portálem Sust-it, který pomáhá spotřebitelům kupovat nejlepší produkty v příslušných cenových kategoriích.

IONIQ Electric, který má dojezd na jedno nabití akumulátorů 280 kilometrů, obdržel hodnocení energetické hospodárnosti 47,38 gramů CO2 na kilometr, přičemž jeden kilometr jízdy s ním podle zjištění zmíněného portálu stojí 0,02 eura. Celoroční náklady tak vycházejí na 385,49 eura.

Portál Sust-it hodnotí energetickou hospodárnost tisíců produktů, sahajících od počítačů, laptopů až po myčky nádobí, chladničky a mrazáky. V projektu byly vypočítány provozní náklady každého vozidla, zahrnutého do výzkumu, na základě množství spotřebované energie a emisí CO2 při ujetí 19 000 kilometrů – průměrné vzdálenosti, kterou řidiči ujedou každý rok. U elektromobilů, jako je IONIQ Electric, byly zohledněny emise oxidu uhličitého při výrobě elektrické energie, používané k nabíjení akumulátorů.

Jedním z hlavních důvodů, proč je IONIQ Electric tak energeticky hospodárným automobilem, je jeho design. Silueta ve stylu kupé přispívá ke snížení aerodynamického odporu vzduchu, a následně i k minimalizaci emisí. Vnější panely karoserie mají důmyslně zaoblené tvarování, což rovněž vylepšuje aerodynamiku a v kombinaci s mnoha dalšími řešeními snižuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu na hodnotu 0,24. Difuzor a zadní spoiler modelu IONIQ Electric vytvářejí ve vyšších rychlostech přítlak pro optimalizované jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Oba aerodynamické prvky mají zároveň příznivý vliv na minimalizaci aerodynamického odporu vzduchu. Mírně klesající linie střechy plynule přechází do zadního spoileru, zatímco štíhlá vnější zpětná zrcátka svými aerodynamicky efektivními tvary optimalizují proudění vzduchu a minimalizují aerodynamický hluk.

Modelová řada IONIQ zahrnuje tři různé osobité verze. Hyundai se stal prvním výrobcem automobilů, který nabízí elektrický, hybridní a externě nabíjitelný hybridní pohon v jednom druhu karoserie. IONIQ vstoupil na trh koncem roku 2016 a Hyundai od té doby prodal v Evropě více než 28 000 těchto vozů. IONIQ získal rovněž nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP, nebo několik evropských ocenění za design a celkové provozní vlastnosti.

Reklama
Článek je zařazen v: Hyundai, Hyundai IONIQ, hybrid, plug-in hybrid, elelectric, spotřeba, provozní náklady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama