Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Ford inspirovala rytířská zbroj

Ford odhalil tajemství inovativní technologie, která je první svého druhu na světě. V dávných dobách se tento technologický postup používal při výrobě brnění, které chránilo rytíře před ranami soupeřových zbraní. Dnes jeho moderní obdoba přispívá k historicky nejvyšší úrovni bezpečnosti vozů Ford.
Vydáno: 02.11.2018
Ford tváření vysokopevnostní oceli
Ford tváření vysokopevnostní oceli Autor: FORD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

První plně automatizovaný proces tvarování za tepla je vlastně současnou interpretací prastarého kovářského umění. Za přispění pecí, robotů a laserů při něm vznikají součásti, které zajišťují ochranu posádky. Ke slovu v něm přijdou obrovské pece, roboty i laser. Teploty laserového paprsku dosahují až 3 000 °C. Bórem legovaná ocel se kdysi používala při výrobě brnění, dnes ji najdeme třeba v nosných konstrukcích  mrakodrapů. I díky ní má nový Ford Focus na kontě pět hvězdiček Euro NCAP.

Linka automatizovaného tvarování za tepla je plně integrovaná do montážního závodu v německém Saarlouis. Byla vybudována během nedávné modernizace továrny, která si vyžádala investice ve výši 600 milionů eur (v přepočtu přibližně 15,5 mld. Kč).

Bórem legovaná ocel představuje nejpevnější druh oceli používaný v automobilovém průmyslu. Nový Focus ji uplatňuje v hojné míře. Je z ní vyrobena ochranná struktura okolo prostoru pro cestující. Výsledek prokazuje mimo jiné o 40 % lepší odolnost při čelním nárazu. Díly modifikované za tepla jsou vystaveny teplotám až 930 °C. Roboty je vloží do  hydraulického lisu, jenž vyvine sílu až 1 150 tun. Zde se vytvarují do požadované podoby, poté se za pouhé tři sekundy ochladí. Materiál dosahuje v této chvíli již takového stupně pevnosti, že k přesnému ořezání dílu do konečného tvaru je zapotřebí laserového paprsku žhavějšího než láva.
Článek je zařazen v: Ford , konstrukce vozidla , vysokopevnostní ocel , technologie , bezpečnost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7