Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Extrémní podmínky testů pro novou generaci Porsche 911

Osmá generace klasického sportovního vozu Porsche 911 bude uvedena na trh začátkem roku 2019. Ještě před tím přidají řidiči prototypů pořádně plyn během poslední fáze rozsáhlého zkušebního programu, který probíhá na celém světě.
Vydáno: 05.11.2018
Porsche 911 testování prototypů osmé generace
Porsche 911 testování prototypů osmé generace Autor: Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro nový sportovní vůz to znamená maximální zatížení. Prototypy jsou při střídání klimatických zón vystavovány změnám teplot až o 85 stupňů Celsia. Sprintují na trasách, jejichž nadmořské výšky se liší o více než čtyři kilometry. Trpí v dopravních zácpách velkoměst a stanovují nové rekordy na závodních okruzích. A na konci musejí všechny systémy pracovat se stejnou spolehlivostí jako na začátku.

Zaměření na motor a podvozek

Zkušební program se zaměřil především na klasické klíčové kompetence značky Porsche v oblastech podvozku a motoru, které umožňují ještě širší škálu nastavení mezi vysloveně sportovním charakterem a komfortem pro každodenní provoz. Součástí programu jsou také testy funkčnosti a odolnosti zcela nového konceptu ovládání včetně přístrojů a displejů. Výzvám tvrdého zkušebního maratonu musejí čelit také nové asistenční systémy a rozšířené funkce v oblasti konektivity. Testy ovládání a funkcí systému Porsche Connect jsou vzhledem k odlišným variantám v různých zemích mimořádně náročné.

Vozy musejí odolat horku i mrazu

V oblastech s horkým klimatem, jako jsou státy Perského zálivu na Středním východě nebo Údolí smrti v USA, musejí prototypy absolvovat mimo jiné testy funkčnosti klimatizace, chladicí soustavy a stálosti spalovacího procesu při teplotách až 50 stupňů Celsia. Díly v interiéru se například nesmějí v důsledku horka deformovat, ani vydávat nežádoucí zvuky. Ve Finsku s teplotami minus 35 stupňů Celsia se inženýři při testech zaměřují na spuštění studeného motoru, topení a klimatizaci, trakci, ovladatelnost, brzdné výkony a rychlost zásahů systémů pro řízení jízdní dynamiky. Náročné silnice s mnoha zatáčkami na evropském severním polárním kruhu nabízejí pro testy sportovního vozu optimální podmínky. Nové „devětsetjedenáctky“ sprintovaly v rámci zkušebního maratonu také po čínských silnicích a cestách, které jsou pro tamní dopravní infrastrukturu typické, a musely prokázat, že dokážou spolehlivě spalovat paliva nejrůznějších kvalit.

Vysokorychlostní testy

V Německu je tradiční součástí zkušebního programu Porsche závodní okruh Nürburgring. Křest ohněm musely v náročných podmínkách vrchoviny Eifel absolvovat motor, převodovka, brzdy a podvozek. V Itálii jezdila zkušební vozidla po vysokorychlostním okruhu Nardò. Nešlo však jen o nejvyšší rychlost, nýbrž i o chlazení a ovladatelnost. V Údolí smrti, které leží až téměř 90 metrů pod hladinou moře, dosáhly zkušební vozy nejnižšího bodu svého maratonu. Na hoře Mount Evans v Coloradu, s nadmořskou výškou 4 300 metrů, byl řídký vzduch výzvou pro přeplňování dvěma turbodmychadly a palivovou soustavu. Na konci zkušebního programu měla vozidla za sebou celkem tři miliony kilometrů.

Stejně důležité jsou pak i zkušební jízdy v každodenním provozu na veřejných komunikacích – ve městě nebo mimo město v celém Německu. I při těchto jízdách s dodržováním všech pravidel silničního provozu bylo ujeto mnoho kilometrů, aby byla zajištěna dlouhá životnost i praktická využitelnost kompletního vozidla a jeho systémů.

Článek je zařazen v: Porsche , Porsche 911 , osmá generace , testy , prototypy , extrémní podmínky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama