Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Citroën na Rétromobile odhalil symbolické umělecké dílo

Plastika „Made WithIcons“, kterou vytvořil designér Jean-Baptiste Sénéquier, se odkazuje na 100 let existence značky Citroën.
Vydáno: 13.02.2019
Citroën Made WithIcons
Citroën Made WithIcons Autor: Citroën
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Návštěvníci stánku připomínajícího na výstavě Rétromobile sté výročí značky Citroën by mohli mít oči pouze pro 30 ikonických vozů prezentovaných na stánku značky. Nicméně uprostřed trasy, v blízkosti vozu DS 21 Pallas, se před nimi objeví plastika tvořená 263 díly odkazujícími na svět historie značky.

Jejím autorem je designér Jean-BaptisteSénéquier, který již se značkou Citroën spolupracoval na dílech „I love Citroën“ v roce 2016 a „I Inspire Citroën“ v roce 2017. U příležitosti svého stého výročí mu značka svěřila nový úkol, připomenout ho pomocí prvků, které znalci, fanoušci, sběratelé a profesionálové značky dobře znají a ocení. Měl volnou ruku a 6 měsíců času. S pomocí odborných rad týmu, který se věnuje historickému odkazu značky, si musel sám jednotlivé komponenty najít. Čtvercový formát byl použit již u předchozích realizovaných děl Citroën.

Plastika a 263 svědků stoleté historie

Designér je milovníkem značky, sám vlastní několik vozů z různých období. Pro tuto příležitost kompletně prozkoumal sériové automobily, koncepční vozy, motoristický sport, ale také hračky, reklamy, logo Citroën a jeho vývoj v průběhu času, typografii značky… Výsledkem je koláž, z níž vystupují dvojité šípy tvořící logo, ale i vizuální slovník značky, který je snadno rozpoznatelný. Z dálky jde o plastiku moderního vzhledu, zblízka o shrnutí historie značky Citroën, která před našima očima dostává konkrétní podobu.

Například: ze začátku příběhu v roce 1919: spínač světel se jménem „André Citroën“ z vozu Type A 10 HP; Eiffelova věž s nápisem Citroën, odkazující na unikátní velkolepou reklamu, která zářila nad Paříží v letech 1924–1935; světla z řady různých modelů: 2CV,DS, GS, AMI8; „satelitní“ ovládací panel modelů GSA a Visa; kliky dveří: Rosalie, Traction, DS, 2CV, CX, C2, C4 CACTUS; šrouby čelního skla modelu 5HP Trèfle; koule hydraulického odpružení DS a specifický olej LHM; „8“ reprezentující vůz Traction 22, který měl osmiválcový motor, který se představil před 2. světovou válkou, ale po válce se nezachoval a nahradil ho model Traction 15/6; vzácné měděné logo ve tvaru asymetrických dvojitých šípů ze zadní části prezidentského vozu DS 21 generála de Gaulla, jehož autorem byl v roce 1968 karosář Chapron; hřeben, který získávali noví majitelé vozu s odkazem na reklamní slogan „S Visou s větrem o závod“; dubová zarážka z motorového prostoru vozu 2CV; volant modelu C4 Picasso (2006–2013) s pevným středem a stylizovanými šípy tvořenými rameny volantu a nesmíme zapomenout na miniatury ilustrující automobilový sport a 100 let sportovních výkonů vozů značky Citroën, ani na koncepční vozy, symboly 100 let vizionářského ducha.

Autosalon.TV: Citroën Retromobile 2019
Autosalon.TV: Citroën Retromobile 2019
Článek je zařazen v: Citroen , sto let , výročí , Rétromobile 2019 , umělecké dílo , Made WithIcons , Jean-Baptiste Sénéquier
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama