Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Citroën má ve znaku šípové ozubení již od roku 1919

André Citroën zakoupil v roce 1900 v Polsku patent na šípové ozubení používané u ozubených kol. Když se v roce 1919 rozhodl věnovat výrobě automobilů, zvolil si pro své logo toto dvojí šípové ozubení, které stálo za jeho úspěchem.
Vydáno: 30.04.2018
Citroën C3 Aircross_
Citroën C3 Aircross_ Autor: Citroën
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

1919 - 1921

První logo Citroënu tvořily žluté šípy na modrém podkladu.

1921 - 1959

V roce 1921 se objevila první změna loga. Ovál nahradil šestiúhelník na modrém podkladu, aby lépe vynikly žluté šípy. V roce 1936 se na logu objevilo jméno Citroën.

1932 - 1935

Na začátku 30. let existovalo současně druhé logo s labutí plující před dvojitými šípy Citroën. Tento pták symbolizující nové plovoucí uložení motoru se používal na přídi některých modelů Rosalie.

1959 - 1966

V roce 1959 byla představena nová vizuální identita Citroënu. Na logu zůstaly žluté šípy přesahující přes bílý ovál. K dispozici byly dvě barvy šípů. První žlutá v případě obchodních zastoupení, druhá zlatá v případě koncesí,

Citroën vývoj loga do roku 1966
Citroën vývoj loga do roku 1966
Citroën

1966 - 1985

V roce 1966 se šípy vrátily do elipsy, která byla umístěná v modrém čtverci, pod ní bylo uvedeno jméno Citroën.

1985 - 2009

V roce 1985 značka přistoupila k radikální změně. Rozhodla se logo zmodernizovat a oživit a za tímto účelem zvolila nové barvy. Modrou a žlutou nahradila červená a bílá, bílé šípy se tak ocitly na červeném čtverci.

Citroën logo
Citroën logo
Citroën

2009 - 2016

V roce 2009 odhalil Citroën zcela nové logo s chromovanými zaoblenými šípy v 3D provedení a červeným nápisem Citroën pod nimi. Účelem bylo stejně jako u předchozí změny dodat značce modernější vzhled.

Od roku 2016

V roce 2016 bylo odkryto nové logo v 2D (dvourozměrné). Tato verze loga, která se inspirovala od tzv. flat designu, jde ke své podstatě, aby byla snáze identifikovatelná.

Článek je zařazen v: Citroen , logo , vývoj , šípové ozubení
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama