Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Brabham BT62 - Velký návrat

David Brabham obnovil značku Brabham na počest 70. výročí prvního startu svého otce Jacka Brabhama, pozdějšího trojnásobného mistra světa formule 1...
Vydáno: 22.06.2018
Brabham BT62
Brabham BT62 Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Brabham – tradice zavazuje

Ve šlépějích otce Jacka vykročili tři Brabhamovi synové, dva se dokonce dostali do formule 1, ovšem v podřadných týmech, ale vyhráli nespočet jiných závodů. Dnes již závodí Brabhamovi vnuci. Nejmladší syn David před lety vyhlásil, že značku obnoví. Nebylo to lehké, dostal se do křížku i s těmi, kteří ji užívali neoprávněně. Nevzdal se a večer 2. května 2018 v Australia House v Londýně nový Brabham BT62 slavnostně představil ve společnosti několika vozů, které tvoří nejdůležitější momenty v historii značky. Supersport za milion liber (bez daně) vznikne v sedmdesátikusové sérii na počest 70 let od prvního startu Jacka Brabhama na australských oválech dirt track. Polovina z nich, tedy 35, bude v odpovídajícím zbarvení coby oslava 35 vítězství vozů Brabham v Grand Prix formule 1 (první zelený se zlatými pruhy jako BT19 Repco vítěze Jacka Brabhama z VC Francie 1966). Brabham BT62 se tak zařadí do kategorie speciálů pro track days podobně jako Ferrari FXX-K nebo McLaren Senna GTR.

S motorem Brabham

Poprvé jsme si vůz prohlédli minulý týden v Le Mans. Srdcem dvoumístného kupé je klasický vidlicový osmiválec Brabham 5,4 Litre, motor bez přeplňování a jakékoli elektrické asistence (údajně odvozený z Fordu Mustang V8). Výfukové potrubí zvučí až 98 dB(A) při plných otáčkách, takže vůz nesmí na silnice, ale jen na okruhy. Úctyhodný výkon činí 710 koní (522 kW) při 7400 otáčkách za minutu. Kombinovanou konstrukci rámu ve stylu GT Racing nazývá David Brabham tubular metallic architecture, povrchové panely karoserie jsou z uhlíkových kompozitů, velká pozornost byla věnována aerodynamice, přítlačná síla může dosáhnout až 11,77 kN, tedy o 20 % více než u konkurenčního McLarenu. Převodovka je šestistupňová závodní s řazením páčkami pod volantem od firmy Holinger Engineering z Austrálie, založené Peterem Holingerem, který pracoval pro Brabhama na vítězných motorech Repco V8 formule 1 (jeli s nimi mistři světa Jack Brabham roku 1966 a Denny Hulme v sezoně následující).

Na závodních okruzích hájil David barvy dynastie Brabhamů až do sezony 2015, pak se plně soustředil na přípravu nového automobilu a založil ve Velké Británii společnost Brabham Automotive, která nyní předvedla první znovuzrozený automobil značky Brabham.

Autor textu: Tom Hyan

Článek je zařazen v: Brabham , Barbham BT62 , David Brabham , Jack Brabham , supersport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
7