Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

BMW i využívá moderní technologie

BMW i prošlapává cestu, pokud jde o utváření budoucnosti osobní mobility. Integrovaný koncept se zaměřuje na zodpovědné využití zdrojů a zahrnuje volbu materiálů a inovativní služby mobility spolu s provozem bez místních emisí.
Vydáno: 11.05.2018
BMW i3s
BMW i3s Autor: BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Technologie akumulátorů BMW i

Bateriové články pro automobily BMW i pocházejí od společnosti Samsung SDI. Přesné rozdělování a montáž do těla baterie provádí BMW. Uspořádání článků, konstrukční princip a chladicí systém jsou klíčovými faktory pro dojezd vozu a životnost akumulátoru. Například vysokonapěťový akumulátor v BMW i3 je vybaven integrovaným systémem chlazení kapalinou, který se stará o to, že systém vždy pracuje při optimální provozní teplotě. Ovšem pro vysokonapěťový akumulátor je neméně důležitý kvalitní a stabilní výrobní proces. V tomto ohledu BMW Group důvěřuje své vlastní výrobě, odborným znalostem laserových svářečů v závodě Dingolfing a technologickému know-how z oblasti vysokého napětí. 

Karbonová technologie BMW i

S cílem kompenzovat hmotnost akumulátorů, která je i přes veškerý pokrok stále velmi vysoká, použilo BMW i u plně elektrického BMW i3 jako první na světě ve velké míře technologicky vyspělé plasty vyztužené uhlíkovými vlákny. Uhlík je o 50 % lehčí než ocel a o 30 % lehčí než hliník. Ve výsledku patří BMW i3 ve své kategorii k nejlehčím elektromobilům na světě a dokáže nabídnout jízdní výkony a jízdní vlastnosti, jimiž se BMW proslavilo. 

BMW i nakupuje uhlíková vlákna prostřednictvím svého systémového partnera SGLACF. Vysokopevnostní prostor pro cestující se následně vyrábí z jednotlivých uhlíkových tkanin v závodě BMW v Lipsku. Celý proces se tak podobá spíše výrobě moderních textilií než klasické výrobě automobilů. Díky využití elektřiny získané z obnovitelných zdrojů je energeticky náročná výroba uhlíkových vláken prakticky bezemisní.

Článek je zařazen v: BMW , BMW i , BMW i3 , baterie , akumulátory , karbon , uhlíková vlákna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama