Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi prodala v roce 2017 10,6 milionu vozidel

Souhrnný objem prodeje společností Renault, Nissan a Mitsubishi Motors vzrostl v roce 2017 o 6,5 % na 10 608 366 vozů – celosvětově tak prodaly každý devátý osobní automobil a lehké užitkové vozidlo.
Vydáno: 12.02.2018
Renault logo
Renault logo Autor: JS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Rostoucí poptávka po vozech SUV, lehkých užitkových vozidlech a rostoucí počet čistě elektrických vozidel s nulovými emisemi pomohly v roce 2017 zvýšit prodej vozů o 6,5 %. Jedná se o údaj za rok, v němž již byla společnost Mitsubishi Motors členem aliance po celých 12 měsíců. V roce 2017 prodávaly členské společnosti aliance vozidla v téměř 200 zemích, pod 10 značkami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia a Datsun). 

Společnost Groupe Renault zvýšila v roce 2017 objem prodeje o 8,5 procenta na 3 761 634 vozů. Renault očekává v roce 2018 další růst. 

Společnost Nissan Motor Co. Ltd. prodala světově 5 816 278 vozidel, což představuje nárůst o 4,6 %. V USA a Číně tato společnost v roce 2017 dosáhla růstu objemu prodeje o 1,9 % a o 12,2 %. Její divize Infiniti v roce 2017 prodala 246 492 vozidel, což oproti předchozímu roku představuje nárůst o 7 %. 

Společnost Mitsubishi Motors Corporation v roce 2017 prodala 1 030 454 vozidel, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 10 %. Zvýšení objemu vedla Čína. Roční objem prodeje zde vzrostl o 56 % na 129 160 vozů. Čína se stala největším trhem společnosti Mitsubishi Motors díky silné poptávce po modelu Outlander, který se zde vyrábí. Také výkon v regionu ASEAN byl silný, s nárůstem o 17 % na 242 224 vozů díky uvedení modelu XPANDER, kompaktního víceúčelového vozidla v Indonésii. V Japonsku vzrostl objem prodeje o 7 % díky obnovení dodávek malých vozů kategorie „kei“ na trh.

Aliance si udržela vedoucí pozici v segmentu vozů s nulovými emisemi 

Od roku 2010, kdy byl na trh poprvé uveden Nissan LEAF, prodala aliance Renault-Nissan-Mitsubishi po celém světě 540 623 elektromobilů pod svými různými značkami. V souhrnném součtu je aliance nadále globálním lídrem v oblasti 100% elektrických osobních automobilů a elektrických lehkých užitkových vozidel. Nissan LEAF, první elektromobil určený pro běžný trh, zůstává světově nejprodávanějším elektromobilem, když se jej od jeho uvedení na trh v prosinci 2010 prodalo více než 300 000 kusů. V roce 2017 byl představen nový Nissan LEAF, který zákazníkům nabízí delší dojezd, pokročilé technologie a nový, dynamický design. Kromě modelu LEAF byla rovněž nedávno v Evropě představena modernizovaná verze lehkého užitkového vozu Nissan e-NV200, prodávaného zejména v Evropě a Japonsku, s dojezdem prodlouženým o 100 km. V roce 2017 zůstávala společnost Renault již třetí rok po sobě lídrem na evropském trhu elektromobilů s tržním podílem 23,8 % a navýšila svůj objem prodeje o 38 %. Renault ZOE byl nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a objem jeho prodeje se zvýšil o 44 %. Od roku 2011 společnost Renault prodala po celém světě více než 150 000 elektromobilů, včetně modelů Renault ZOE, Renault Kangoo Z.E., Fluence Z.E. a Renault Samsung Motors SM3 Z.E. V roce 2017 společnost Renault představila model Master Z.E. a nabízí tak celou řadu lehkých užitkových vozidel s nulovými emisemi (Twizy Cargo, verzi modelu ZOE určenou pro firemní použití, Kangoo Z.E. a Master Z.E.). Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi v roce 2017 prodala 91 000 elektromobilů, což je oproti roku 2016 nárůst o více než 11 %.

Strategický plán Alliance 2022

V rámci strategického plánu Alliance 2022 předpokládá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, že na trh uvede 12 nových elektrických vozidel a 40 vozidel s technologií autonomní jízdy. Uvedení nových modelů a nových technologií by mělo zvýšit souhrnný roční objem prodeje aliance Renault-Nissan-Mitsubishi na více než 14 milionů vozů a do konce roku 2022 generovat očekávané tržby ve výši 240 miliard dolarů.

Článek je zařazen v: Renault , Nissan , Mitsubishi , Aliance , prodej , výsledky , trh , elektromobily , autonomní vozidla
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama