Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Španělský horkokrevný supersport s osmi litry

Mnoho lidí se ošklíbá, že jisté země přece neumějí dělat auta. Ale to se říkalo o spoustě národů – a podívejte se třeba na Holanďany a jejich Donkervoort, Švédy a jejich Koenigsegg nebo na Španěly a jejich GTA Spano. To je panečku přehlídka nejmodernějších technologií.
Vydáno: 06.03.2015
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

To, co představili na autosalonu v Ženevě, to je opravdový mistrovský kousek, který by neměl zůstat nepovšimnutý. Jde totiž o zcela nové auto a ne jen o nějakou revizi toho předchozího. Tak například celková konstrukce zcela jasně pokročila blíž k závodním speciálům. Základem je totiž monocque z uhlíkového kompozitu a titanu.

Závodní jsou i nápravy a kompletně elektronicky stavitelné pružení. Elektronika hlídá i nastavení zadního křídla pro nejlepší přítlak.

 

Motor je vlastní, ale je znát, že původně mělo GTA motory z Dodge Viperu. Z 8,4 litru poklesl objem na osm a je to opět vidlicový desetiválec. Prý to není žádný derivát tohoto agregátu, ale opravdu vlastní konstrukce. Z tak velkého objemu je tedy celkem snadné vytáhnout gigantický výklon 690 kW při 6300 ot./min a především obří točivý moment 1220 N.m. Tuhle bestiální porci síly posílá pouze na kola zadní nápravy přes sedmistupňovou automatickou převodovku s možností řazení pádly pod volantem.

Auto i přes zcela očividně obří motor disponuje hmotností pouhých 1400 kg, takže dokáže zrychlit na stovku za 2,9 sekundy a maximální rychlost má být na 370 km/h.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama