Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Miliardáři nestačila Ferrari, tak si postavil vlastní supersport

Jméno James Glickenhaus prošlo světovými médii mnohokrát. Třeba tím, že si nechal na zakázku postavit speciály P4/5 a P4/5 Competizione na bázi vozů Ferrari. A jelikož to s Italy nějak drhlo, tak si prostě postavil vůz vlastní – Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003C a SCG 003S.
Vydáno: 02.03.2015
SCG003 Stradale
SCG003 Stradale Autor: Scuderia Cameron
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vyjít s Italy je trochu náročné. Zvlášť s Italy, kteří si myslí, že jejich dílo je to nejlepší na světě a nikdo na něj nesmí sáhnout. To dnes už ví James Glickenhaus, bývalý filmový režisér (v osmdesátých letech režíroval několik filmů, kde třeba hrál Jackie Chan) a současný finančník. Svým podnikáním si vydělal miliardy, a tak si mohl dovolit si nechat postavit od Pininfariny P4/5. Jenže pak si nechal postavit od Scuderia Cameron P4/5 Competizione a udělal s ním na okruhu Nordschleife v Nürburgringu lepší čas než tovární 599XX. A to se samozřejmě nelíbilo Italům (6:51 vs. 6:58 min). Uražené pohledy se změnily v uražené ticho od Maranella, a tak se James Glickenhaus rozhodl, že jim dá jasně najevo, že si můžou trhnout nohou.

Závodní verze SCG 003C Competizione:

 

A s firmou Scuderia Cameron postavil jejich třetí auto (první byla závodní Lola). Vývoj byl jednoduchý – postavit závodní auto a to pak trochu zcivilizovat a dát ho i na silnice. V Ženevě se tak předatví obě verze. Motor dodala Honda, konkrétně Honda Performance Development. Jde o vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru dopovaný dvojicí turbodmychadel. Výkon je 390 kW při 6800 otáčkách za minutu a točivý moment je 700 N.m při 4500 ot./min. Všechna síla je přenášena na zadní nápravu pomocí sekvenční převodovky. Zatížení náprav je takřka ideální – 49 % vpředu, 51 % vzadu. Za osmnáctipalcovými koly jsou dvojité lichoběžníkové nápravy se závodními stavitelnými tlumiči od kW.

Silniční verze SCG 003S Stradale:

 

Když se podíváte na vůz samotný, přijde vám povědomý. Ne jako celek, ale v detailech. Ano, podívejte se na prototypy na LeMans a postupně si je všechny projděte. Poznáte, že tu a tam se objevují detaily, které se používají i tady. Jde tedy vlastně o speciál opravdu stavěný pro jediný účel – závodit ve čtyřiadvacetihodinovkách. Vždyť také první závod tohoto typu odjede na Nürburgringu. Silniční verze, i když se v Ženevě představí, bude připravena později. První zákazník by si měl vlz vyzvednout na konci tohoto roku.

Mansory La Revoluzione

Jediný a jedinečný supersport zachycen v Dubaji

Auto z PUR pěny

Udělejte si vlastní supersport z PUR pěny

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama