Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Třetí z kolínské party: Toyota Aygo

Poslední z třetice kolínských sourozenců se odhalila Toyota Aygo. Je to xXx, X-Factor, Zoro,… Takových přídomků si tohle auto užije. Aby také ne. To velké X na přídi je opravdu jak z filmu.
Vydáno: 05.03.2014
Toyota Aygo

Toyota Aygo chce být o dost ostřejší, než sourozenci. Nesází na podbízivé linky a dámské úsměvy. Nenabízí kudrlinky a šminky. Obličej je přepásán velkým X, které jde od předních kol až k zrcátkům. Chtěli bychom říci, že vůči laku bude vždy X kontrastní. Ale pozor! Tohle není jen o laku. Kontrastní prvky jsou totiž vyměnitelné plastové panely. Na karoserii jich najdeme deset a jsou ve dvou skupinách. Každá může mít jinou barvu. Takže v pondělí můžete mít jiné auto než v úterý, ve středu…

Podívejte se, jak vypadá Peugeot 108 a Citroën C1 a pak dole hlasujte, které z nich je nejhezčí.

Aygo také zaujme výrazně klínovitým profilem bočních dveří, které prudce stoupají vzhůru. Opravdu drané. Naštěstí se auto výrazně odlehčí přerušením zadního C-sloupku. Tyto sloupky pak nesou svislé zadní lampy. Sourozenci přitom sází na klasické čtvercové.

X-technika

I interiér je velmi zajímavý. I tady si může majitel měnit některé díly tak, jak mu barevně vyhovují. Zajímavý je i multimediální systém. Už v základní výbavě má tohle auto rádio s USB. Systém x-touch se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou se dokáže lehce spojit a mobilním telefonem, jehož funkce lze následně ovládat přes automobilový dotykový displej. A i když auto nemá navigaci ve výbavě, tak dokáže využívat tu, která je v mobilu a promítat její informace na svou obrazovku.

Anketa

Které ze tří kolínských automobilových trojčat je podle vás nejhezčí?

Pod kapotou bude mít Toyota svůj vlastní motor. Jde o známý litrový agregát VVT-i, který však prošel velkou řadou úprav. Jejich výsledkem by měl být hladší chod, zvýšený výkon z 50 na 51 kW a točivý moment z 93 N.m při 3600 ot./min na 95 N.m při 4300 ot./min. Už při 2000 ot./min je však k dispozici velmi pěkných 85 N.m. Co na to spotřeba? Ta klesla ze 4,4 na 4,1 l/100 km. Kdo by chtěl ještě úspornější jízdu, může zvolit verzi Eco, která má jiné pneumatiky a delší poslední dva převodové stupně. Tady by měla spotřeba klesnout až na 3,9 l na 100 km.

Reklama
Článek je zařazen v: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama