Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Škoda představila nová auta

Dnes se otevřely brány ženevského autosalonu. A tradičně v předvečer Škoda představila všechny své novinky. Třeba koncept VisionC, který má ukazovat, jak bude vypadat příští Superb.
Vydáno: 04.03.2014
Škoda VisionC_hlavni2

Už v roce 2015 se představí nový Superb. Bude to velká novinka, protože Škoda chce zcela změnit jeho charakter. Zvětšením modelu Octavia se totiž tyhle dvě řady k sobě moc přiblížily a na další podobně velký model rodinného typu Škoda nechce sázet. Tak se zvětší i Superb a bude modernější, elegantnější a… Třeba jako VisionC.

Tohle pětidveřové kupé jsme už jednou ukazovali. Ale to byly zatím jen nákresy. Tentokrát vám ukážeme auto, které stojí přímo na výstavní ploše. Nejfantastičtější na autě je to, že zatímco cizí automobilky, jako je Peugeot, Citroën nebo Toyota, se dnes neobejdou bez okrasných prvků, aby si jich někdo vůbec všiml (jen se podívejte třeba na Citroën C1), VisionC nic takového nepotřebuje. Na celé karoserii není nic, co by rušilo dynamický tvar. Žádné nálepky, okrasné prvky a nepotřebné serepetičky. Tady se nechává vyniknout křivka. Jen se na ni podívejte – na boku auta. Je to výrazný ukazatel dynamiky a elegance a přitom nejde o nic jiného než o prolis na karoserii. Nebo záď – tady není žádný svislý dekl na kufru. Negativně skloněný tvar zádě výrazně pomáhá aerodynamice a určuje tak svojí měrou celkový koeficient odporu vzduchu cx = 0,26!

Maska chladiče je plošší a širší než u současných modelů. Charakteristickým prvkem zůstávají vertikální lamely, které jsou v tomto případě doplněny ručně broušenými křišťálovými prvky s decentním podsvícením. Ve spodní části nárazníku podtrhuje dynamiku vozu velký otvor pro vstup vzduchu, táhnoucí se přes celou šířku vozu.
Kapota je protažena hodně dopředu a vpravo a vlevo je zvýrazněna podélnými prolisy táhnoucími se v lehkém oblouku od A sloupku až nad masku chladiče.

Interiér – nová dimenze ve stylu Škoda

První pohled nabízíme i do interiéru. Uvnitř se pohodlně usadí čtyři osoby na čtyřech samostatných sedadlech. Nabídka prostoru je i navzdory profilu kupé velkorysá. Horizontální tvarování přístrojové desky zdůrazňuje optickou šířku interiéru. Před řidičem se nachází volně programovatelný přístrojový štít s velkým displejem s 3D grafikou. Ve středu přístrojové desky upoutá pozornost multimédiální systém s dotykovým displejem, který ve spodní části jemně vystupuje z přístrojové desky a působí, jakoby byl zavěšen v prostoru. Boky displeje odkazují na tradiční české broušené sklo a jsou navíc zvýrazněny decentním podsvícením. Tento prvek je použit i na všech ostatních displejích v interiéru.

Škoda VisionC
Škoda VisionC
Škoda Auto

Pod displejem jsou na středové konzole umístěny ovladače klimatizace zakomponované do dekorační plochy z jednoho dílu skla. 

Ekologický motor

ŠKODA VisionC se může pochlubit vynikajícími hodnotami emisí díky pohonu na zemní plyn, nízké hmotnosti a vynikající aerodynamice. Pod kapotou pracuje přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW využívající nejmodernější techniky pro provoz na zemní plyn nebo benzín. S tímto motorem dosahuje vůz maximální rychlosti 214 km/h.

Při provozu na zemní plyn spotřebuje vůz pouze 3,4 kg, resp. 5,1 m3 zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 91 g na kilometr. Tato hodnota je nižší, než vyžaduje často diskutovaný limit předepisovaný Evropskou unií od roku 2020.

Škoda Octavia Scout

Pojďme ale na další novinky. Už dávno bylo oznámeno, že tady v Ženevě se představí Škoda Octavia Scout, tedy vyšší a terénnější verze klasické Octavie. Nový Scout je proti předchůdci vyšší, takže jeho světlá výška dnes činí 171 mm. To je už pořádná porce vzduchu pod podvozkem, abyste nedrhli o zem. Podobné hodnoty mají i mnohé SUV.

Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout
Škoda Auto

Vůz má pohon 4x4 dělaný pomocí Haldex spojky páté generace. Na rychlosti to možná nepoznáte, ale především je „pětka“ o 1,4 kg lehčí, což není zanedbatelná setrvačná hmotnost. Vylepšená je elektronika, která stále propčítává ideální rozložení sil na jednotlivá kola, takže to, co dělala první Octavia 4x4, že se dlouho nic nedělo a pak se najednou kopnutím přiřadil pohon zadních kol, to tady vážně nenajdete. Nový systém 4x4 také zlepšil možnost tažení přívěsů na 2 tuny, což je o 25 % víc než dosud.

Motory má Octavia Scout tři – dva naftové (2.0 TDI/135 a 110 kW) a jeden beznínový (1.8 TSI/132 kW). Všechny splňují emisní limity Euro 6. Uvedení na český trh je plánováno na září roku 2014.

Sportovnější i luxusnější

Škoda rozšířila nabídku sportovnějších verzí Monte Carlo i na další modely. Sportovnější vzhled, agresivní barvy, zajímavá kola a vynikající výbava tak bude v nabídce i pro model Rapid Spaceback, Yeti a dokonce i Citigo. Tahle individualizace bude v nabídce už po autosalonu.

Škoda Octavia se na výstavní ploše také ukazuje ve verzi Laurin&Klement. Jde o nejvyšší výbavu, jaká je v nabídce k dispozici. Pro příklad – auto bude mít ve výbavě Sound System Canton s výkonem 570 W, sedadla potažená kůží a alcantarou, osmnáctipalcová kola a jen ty nejvýkonnější motory.

Mohlo by vás zajímat:


Side assist od Audi

Auta budoucnosti si budou povídat. A uspí vás

Reklama
Článek je zařazen v: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama