Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Zpátky do řady! Mercedes-Benz se vrací k řadovým šestiválcům, které lépe vyhovují novým normám spotřeby a emisním limitům. Představil je v S-Klasse...

Vlajková lod S-Klasse dostala nové řadové šestiválce jako první automobil Mercedes-Benz, postupně přijdou i do dalších modelů (už vyjel i nový CLS). Vyzkoušeli jsme jeden z nich. Nejprve přišel na trh turbodiesel, zabudovaný do nových typů S 350d a 400d, z nichž jsme zvolili ten silnější, navíc v provedení s pohonem všech kol 4Matic.
Aktualizováno: 20.12.2017
MERCEDES-BENZ S 400d 4Matic
MERCEDES-BENZ S 400d 4Matic Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Návrat ke kořenům

            Výhody uspořádání šesti válců v řadě jsou především v neobyčejně vyváženém běhu motoru, ale také v možnosti umístit rozšířené příslušenství vedle něj, což je u sice kratšího, ale širokého vidlicového šestiválce těžší. Řadové šestiválce tradičně k automobilům Mercedes patří už z dob před spojením s Benzem, ostatně první letos slaví 111 let! Pod kapotou nejnovějšího sedanu S-Klasse typu 400d na uspořádání válců upozorňuje podélně situovaný nápis 6 Cylinder!

            Poslední vlajková loď S-Klasse se vyrábí od léta 2013, letos však prošla výrazným faceliftem a důkladnou modernizací, která zcela (až na jednu výjimku) proměnila alternativní pohonné jednotky. V typu S 400d to je vznětový řadový šestiválec OM 656 o objemu 3,0 litru, o němž výrobce hovoří jako o majestátním atletovi na dlouhé tratě! Jeho výkon je ohromující a běh tichý, zkrátka úplně sametový, vůbec nepoznáte, že nejedete na benzin, turbodiesel prozradí vlastně jen kratší stupnice otáčkoměru, déčko na zádi a nápis u hrdla nádrže! Zvláštností je kombinace celohliníkového bloku válců s ocelovými písty, která s povrchovou úpravou činných ploch válců Nanoslide přispívá ke snížení vnitřního tření, a tak k větší účinnosti motoru.

Sametová jízda

            Vysoký výkon motoru 340 koní (250 kW) při 3600 až 4400 otáčkách za minutu a enormní točivý moment 700 N.m v nejužívanějším rozsahu otáček 1200 až 3200 v minutě, přenáší na zadní nebo všechna kola devítistupňová samočinná převodovka 9G-Tronic, která je také specialitou a průkopnickým činem Mercedesu. Samozřejmě, opět můžete volit různé režimy jízdy, vůz o pohotovostní hmotnosti přes dvě tuny však reaguje rychle a spontánně, z klidu na stovku mu stačí pouhé 5,2 sekundy, přičemž největší rychlost je jako obvykle elektronicky omezena na domluvených 250 km/h. A spotřeba? Normovaná 5,7 litru, ta naše kolem 9,0 l/100 km, což je na krátké jízdy a těžký vůz velmi dobré...

            Můžete si vybírat ze dvou délek rozvoru náprav (podélné vzdálenosti mezi osami kol obou náprav), oblíbená je ta prodloužená 3165 mm, která poskytuje ještě větší prostor pro cestující vzadu než základních 3035 mm. Stejný vůz se pod označením S 450 dodává se třílitrovým řadovým šestiválcem nové generace M256 o výkonu 367 koní (270 kW), v tomto případě s integrovaným spouštěčem/generátorem ISG, který slouží i jako mild hybrid pro zlepšení dynamiky, či naopak elektrické udržování zvolené rychlosti při nižších nárocích na zatížení stroje (tzv. cruising).

Jako v bavlnce

            Neobyčejně komfortní interiér posádku za jízdy doslova hýčká, výrobce hovoří o prvním systému Wellness při jízdě! V nabídce jsou kombinace různých komfortních funkcí podle zvoleného programu, zahrnující klimatizaci včetně provonění interiéru a sedadla (vyhřívání, ventilace, masáže). Lze volit ze šesti programů, definovaných názvy svěžest, zahřátí, vitalita, zábava, komfort a trénink (fitness), z nichž každý po volbě běží deset minut! Vše doplňuje systém vnitřního osvětlení s kombinací čtyřiašedesáti barev! Kvalita použitých materiálů je jedinečná, před řidičem je dvojice propojených digitálních displejů s konfigurovatelnou funkcí, každý s úhlopříčkou 12,3 palce. Vypočítávat prvky konektivity a jízdních asistentů by bylo nošením dříví do lesa, S-Klasse má vše, co je dnes k dispozici, a míří do světa autonomního řízení. Samozřejmě, že to i něco stojí. Základní cena testovaného typu S 400d 4Matic činí 2,6 milionu v krátké verzi, ale ceník obsahuje celkem pětadvacet typů S-Klasse až po luxusní Mercedes-Maybach S 650 s dvanáctiválcem za 5,3 milionu Kč, anebo sportovní AMG S 65 v prodlouženém provedení za 6,4 milionu Kč. Jistě potěší i skutečnost, že nová S-Klasse je první Mercedes-Benz s českým hlasovým ovládáním, které připravil český importér.

Autor textu: Tom Hyan

Článek je zařazen v: Mercedes-Benz , AMG , Maybach , S klasse , 4matic , Mercedes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama