Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Unikátní výroční model - BMW Schnitzer ACL2S

Chcete se lišit? Pak můžete pro svoje BMW už třicátý rok volit úpravu AC Schnitzer, či sáhnout po unikátním výročním modelu ACL2S...
Aktualizováno: 07.11.2018
BMW Schnitzer ACL2S
BMW Schnitzer ACL2S
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Spojení BMW-Schnitzer je velkým pojmem nejen na závodní dráze, kde začala spolupráce bratrů Herberta a Josefa Schnitzerů s mnichovskou automobilkou ještě dříve, než vyjely upravené silniční vozy AC Schnitzer. Starší Josef bohužel zahynul při nehodě, ale mladší Herbert později uplatnil závodní zkušenosti u tuningových úprav silničních vozů. V roce 1987 založili Herbert Schnitzer a Willi Kohl tuningovou společnost AC Schnitzer v Cáchách (tedy v Aachen, proto AC v označení), zcela nezávislou na závodním BMW Team Schnitzer. Na autosalonu IAA 1987 ve Frankfurtu představili svou první kreaci ACS7 na bázi velkého sedanu BMW řady 7 (E32) a nikdy ve vývoji dalších typů nepřestali.

Schnitzer a Renocar – dlouhá spolupráce

Hitem roku 1993, tedy v době našeho prvního setkání s Herbertem Schnitzerem v Brně, bylo první kupé AC Schnitzer ACS3 CLS (Coupé Lightweight Silhouette) na základě legendární M3 (E36), o dva roky později následované vylepšenou CLS II. Po čtvrtstoletí vyjelo výroční kupé AC Schnitzer ACL2S, unikátní automobil z limitované série třiceti kusů na počest třiceti let činnosti tuningové značky v letech 1987 – 2017, a to upravené ze sériového BMW M240i ve verzi s pohonem zadních nebo všech kol xDrive. Téměř stejně dlouhou dobu spolupracuje Schnitzer s Milošem Vránkem, šéfem a zakladatelem Renocaru, původně firmy na renovaci historických bavoráků. Renocar má výhradní zastoupení AC Schnitzer pro Českou republiku, a tak dovezl nový ACL2S. Unikátní vůz v České republice jsme krátce vyzkoušeli jako jediní domácí novináři...

AC Schnitzer ACL2S – speciál pro vyvolené

Všechny vozy ACL2S byly nabídnuty klientům z centrály v Cáchách a u vybraných partnerů; v březnu 2018 zůstalo už jen deset neprodaných kousků, dnes jeden čeká v České republice na svého majitele! Kromě atraktivního vzhledu s aerodynamickým kitem, složeným z převážně kompozitových dílů, většími devatenáctipalcovými koly a pečlivě vylepšeným interiérem nabízí novinka navýšený výkon motoru 400 koní (294 kW), což ji pasuje mezi klasickou M240i (340 koní, tedy 250 kW) a ostrou M2 (370 koní, tedy 370 k), která ovšem má jinou převodovku a specifický podvozek. Možná právě proto si v Mnichově pospíšili s uvedením verze M2 Competition, jež disponuje výkonem 410 koní (302 kW), jenže AC Schnitzer se nedal, v Cáchách upravuje em-dvojku na 420 koní (309 kW)...

BMW Schnitzer ACL2S - s mnichovskou M2 si však Schnitzera nespletete!

Základ M240i ovšem znamená novější verzi modulárního řadového třílitrového šestiválce z lehkých slitin, označeného B58, jenž dostal menší vrtání válce 82 mm a větší zdvih 94,6 mm (objem válců se tak zvětšil o 19 cm3). Úpravy AC Schnitzer zahrnují především software motormanagementu a jiné sání vzduchu i výfukové svody; zcela nové je rovněž celé výfukové potrubí s tlumiči z nerezavějící oceli a čtyřmi chromovanými koncovkami na zádi. Schnitzerova ACL2S je unikátní celkovým vzhledem, na první pohled vyniknou aerodynamické plochy z uhlíkových kompozitů, jejichž šedočerná struktura je dobře patrná. Pod přídí je široký spodní spoiler s usměrňovači proudění, před koly na každém boku dvě křidélka. Boční prahové lišty ukončují malé svislé plošky, další křidélka jsou nahoře na bocích za zadními koly, také vnější zpětná zrcátka mají karbonové kryty, odtokovou hranu zádě tvoří spoiler, dole je účinný difuzor.

BMW Schnitzer ACL2S - uhlíkové kompozity jako pro rakety

Všechny přidané aerodynamické díly na našem voze byly v tmavé barvě uhlíkových kompozitů (karbonu), materiálu původně pro rakety a bojová letadla; pouze spoiler nad zadním oknem zůstal v barvě vozu. Jednotlivé vozy se mohou lišit, výrobce nabízí alternativně větší křídlo na dvou pylonech nad víkem zádě, ale za některé prvky se ještě připlácí. Originální litá kola AC1 nesou devatenáctipalcové pneumatiky Michelin, za jejich paprsky jsou dobře vidět modré třmeny brzd, čtyřpístové vpředu a dvoupístové vzadu. Nastavitelné odpružení Clubsport RS Suspension (dodává se na přání) snižuje světlou výšku vpředu o 30 až 45 mm a vzadu o 40 až 50 mm. Blatníky jsou rozšířeny nástavci o celkem 80 mm (wide-body kit), také přední spoiler prodlužuje délku vozu o 80 mm. Vysoký výkon motoru, osmistupňová samočinná převodovka s manuálním řazením pádly pod sportovním volantem a možnost přejít z komfortního do sportovního či supersportovního režimu (Sport +) k vozům BMW prostě patří, ale jak je vidět, i to nejlepší lze ještě vylepšovat.

BMW Schnitzer ACL2S - radost z jízdy i sběratelský kousek

Schnitzer ACL2S je ovšem především sběratelským kouskem, jak podtrhuje laserem vytvořené logo a sdělení ONE OF THIRTY (jeden ze třiceti) na destičce z nerezové oceli, připevněné na středovém tunelu, hned vedle rukojeti páky ruční brzdy s nápisem AC Schnitzer. Ostatně loga úpravce jsou snad na každém spoileru! Vynikající jízdní vlastnosti podtrhuje tradičně ideální rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 1:1, příkladná účinnost brzdové soustavy a přesné řízení Variable Sport Steering. Je to skutečná radost z jízdy, jen musíte dávat pozor na všudypřítomné limity rychlosti. Pro mnohé sportovně založené jezdce je obecně řada 2 Coupé lepší než 3 Coupé (tedy i M2 než M3), a to z prostého důvodu – je totiž lehčí! Limit rychlosti byl zvýšen ze 250 na 280 km/h. A cena? Přesně 2 499 000 Kč v provedení, jaké vidíte na snímcích.

Autor testu: Tom Hyan

Článek je zařazen v: BMW , BMW M3 , AC Schnitzer , Team Schnitzer , Renocar , Miloš Vránek , Herbert Schnitzer , Tom Hyan , Autosalon TV Prima , test vozu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama