Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Testy

Sportovní podvozek, ale také řadový šestiválec - BMW 640d Gran Coupé!

Když neplatí potravinářské normy, tak proč by měly platit ty na označení druhu karoserií! Ostatně řada výrobců sama přišla s názvem čtyřdveřové kupé, a tak se prostě tato praxe vžila. Svět se mění, nestojí na místě...
Aktualizováno: 12.01.2018
BMW 640d Gran Coupé

Exkluzivní kousek

Vidí to stejně u BMW, a tak když uvedli řadu 6 jako dvoudveřové kupé a odvozený kabriolet, přemýšleli o rozšíření nabídky. A co takhle zkombinovat nízkou siluetu kupé se čtyřdveřovou praktičností sedanu? Ejhle, a nová řada 6 Gran Coupé byla na světě. A aby toho nebylo málo, tak se na podzim do řady 6 zařadila také inovovaná Pětka GT, pětidveřový zvýšený hatchback, která se změnila na model 6 Gran Turismo. Ale o něm třeba jindy. Exkluzivním kouskem je BMW 640d Gran Coupé v akční sérii M Sport Limited Edition, jež čítá jen tři stovky vozů, z nichž jeden dorazil do České republiky. Vyzkoušeli jsme a můžeme potvrdit, že jde o návrat ke kořenům.

BMW 6 Gran Coupe
BMW 6 Gran Coupe

Sportovní podvozek totiž k automobilům BMW patří, ať si čínští klienti myslí co chtějí, úprava M Sport by podle našeho názoru měla být standardní. V posledních letech totiž došlo ke kompromisu, bavoráky změkčily, audi a mercedesy přitvrdily, a tak se jen těžko hledají rozdíly. K automobilům BMW však sportovní charakter patří nejvíc (navzdory úspěchům všech zmíněných značek v motorsportu) a podvozek M Sport je prostě nutností.

                     

Řadový šestiválec to jistí

Sportovní podvozek ale také řadový šestiválec, to je DNA bavoráku! Už nám ani nevadilo, že v typu 640d Gran Coupé je diesel, konkrétně přeplňovaná vznětová jednotka s koncepcí R6. Jeho běh je natolik kultivovaný, že na benzin ani nepomyslíte, při běžné jízdě vám nechybí. Vše prozrazuje menší rozsah stupnice otáčkoměru, diesel je ale skvěle utlumen a navíc vyniká enormním zátahem s vyšší špičkou točivého momentu. Naše šestsetčtyřicítka jela jako po másle, samočinná osmistupňová převodovka už je samozřejmostí, alternativně lze volit pohon všech kol xDrive, který měl i náš testovaný vůz. O jeho funkci se nestaráte, rozdělení síly na jednotlivá kola se děje samočinně, ovšem i v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Po Sportu lze ještě přejít na Sport Plus, který dovoluje vybočení zádě po vypnutí stabilizace. Jízdní vlastnosti jsou jako vždy příkladné, klasika se základem pohonu zadní nápravy prostě nemá chybu.

Chceme se lišit!

Akční modely vznikají pro ty, kteří se chtějí lišit. M Sport Limited Edition byla určena pro všechny tři původní karosářské varianty: kupé, kabriolet a Gran Coupé řady 6, musíme však uznat, že poslední má nejpůsobivější design s vyváženými proporcemi. Speciální modrá barva Sonic Speed Blue dobře ladí s dvoubarevným černo-modrým interiérem zvaným Black/Fjord Blue, doplněným karbonovými vloženými díly a označením série na prahových lištách. Nová anatomická sedadla se dodávají výlučně pro M Sport Limited Edition, stejně jako nově navržená dvacetipalcová kola. Klient si i v limitované edici může volit kterýkoli z motorů, jež jsou pro řadu 6 k dispozici, tedy šestiválec 640i nebo osmiválec 650i či testovaný vznětový 640d, a to jak s tradičním pohonem jen zadních kol, tak s inteligentním systémem pohonu všech kol xDrive.

Autor textu: Tom Hyan

Reklama
Článek je zařazen v: BMW, Mercedes, Audi, BMW 640d Gran Coupé, coupe, kupé, 640
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama