Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Škoda Karoq - trefa do černého?

V minulém roce jsme na cestě do Le Mans vyzkoušeli Kodiaq, letos pro změnu Karoq, který se stejným dvoulitrovým motorem TDI potěšil o litr nižší spotřebou nafty...
Aktualizováno: 21.08.2018
Škoda Karoq - trefa do černého?
Škoda Karoq - trefa do černého? Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Karoqa jsme poznali loni na slavnostní statické premiéře ve švédském Artipelagu, oficiálně poprvé usedli za volant koncem roku v sicilském Palermu, když pomineme výjimečnou příležitost při dánských Tannistesten. Oficiální světovou premiéru měla Škoda Karoq na autosalonu IAA 2017 ve Frankfurtu. Jako obvykle jsme nejprve vyzkoušeli vozy se zážehovým motorem. Tříválec 1.0 TSI/85 kW (115 k) působil větší lehkostí než diesely, výkon je zcela dostatečný, ale velmi dobrým středem je zcela nový 1.5 TSI/110 kW (150 k), který překvapuje hlavně nízkou spotřebou. Pro delší cesty jsme ovšem opět volili diesely TDI, vždyť mají z principu větší účinnost, a tudíž nižší spotřebu paliva, navíc většinou levnějšího než námi jinak vždy preferovaný benzin...

Karoq – výroba nestíhá...

Škoda Auto zahájila prodej nového kompaktního SUV Karoq v České republice už loni 18. října u všech 184 autorizovaných prodejních partnerů po velice úspěšné předprodejní fázi (přinesla 3500 objednávek). Zároveň byla možnost vyzkoušet řadu praktických a stylových doplňků originálního příslušenství Škoda Auto. Výroba Karoqu se rozběhla před rokem v pobočném závodě Škoda Auto v Kvasinách, který loni oslavil sedmdesát let výroby automobilů a zároveň prošel největší modernizací a rozšířením kapacity ve své historii. V nadcházejících letech tam výrobní počty dosáhnou 300 tisíc automobilů ročně a protože to stále nestačí, rozšířila se v lednu produkce Karoqu také do základního závodu Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Karoq – takový český ideál

Karoq je totiž takový český ideál, je to SUV jak velí módní trend, ale nikoli zbytečně velké! Přiměřeně kompaktní rozměry spolu s dobře obestavěným vnitřním prostorem nabízejí jak snadné manévrování, tak dostatek vnitřního prostoru pro všechny běžné účely. Za volantem Karoqu se hned cítíte jako doma, vynikající je ergonomie, ovládací prvky i výhled z vozu. Ještě větším překvapením se stalo komfortní naladění podvozku, odlišné od sourozence Seat Ateca (také se vyrábí v Kvasinách), který je přece jen tvrdším sportovcem. Nové jméno Karoq zdůrazňuje zcela nový přístup, Karoq totiž není nástupcem Yetiho (výroba přežila v Rusku), ale moderním pětimístným crossoverem s podstatně větším zavazadlovým prostorem. V době našeho testu se od uvedení vozu mnoho nezměnilo, nabídka dvou výbav Ambition a Style zůstala shodná pro všechny motorové varianty, jejichž počet se také nezvýšil.

Volba 4x4 a osvědčeného dieselu

Na cestě za závody 24 h Le Mans jsme vyzkoušeli Karoq v lepší výbavě Style v nenápadné šedé barvě Steel Grey, poháněný vznětovým motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 340 N.m, standardně dodávaným s pohonem všech kol, protože při dnešním nevyzpytatelném počasí bývají parkoviště na trávě v Le Mans často podmáčená a pořadatelé na ně jiné vozy než 4x4 nepouštějí. Silnější 2.0 TDI měl dvouspojkovou automatickou sedmistupňovou převodovku bohatěji dimenzovaného typu DQ381 se spojkami v olejové lázni, která je sice o něco těžší, ale samozřejmě robustnější. Vyobrazený vůz jí byl vybaven místo šestistupňové manuální s přímým řazením, celek s DSG7 však překvapil úsporností. Více než tři tisíce kilometrů jsme absolvovali s průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km včetně pojíždění ve francouzských kolonách a rychlé jízdy po německé dálnici. O rok dříve se silnějším Kodiaqem 2.0 TDI ve verzi s větším výkonem 140 kW (190 k), ale také DSG, jsme však nebyli rychlejší, ale měli o litr na stovku kilometrů vyšší spotřebu (celkový rychlostní průměr 86 km/h).

Karoq na modulární platformě MQB

Základem Karoqu je stejně jako u jeho sourozenců modulární architektura MQB, která umožňuje příčnou zástavbu maximálně čtyřválcových řadových motorů. Samozřejmě, typy s pohonem všech kol mají vzadu víceprvkové závěsy místo prostorově úsporné a jednodušší torzní příčky. Už se stalo běžné, že výrobce vlastně dodává několik automobilů v jednom. Podle verze totiž můžete volit jízdní režim v programu Driving Mode Select přímo na dotykovém displeji ve středu přístrojové desky; k dispozici v našem Karoqu byly možnosti Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual a Snow (Off Road). Novinkou pro značku Škoda je ovládání vybraných funkcí gesty ve vrcholné verzi se systémem navigace a infotainmentu Columbus prostřednictvím displeje 9,2“ s rozlišením 1280 x 640 bodů.

Poprvé digitální přístrojový panel

Vlastně poprvé má Škoda konfigurovatelný přístrojový Digital Instrument Panel, známý z koncernových vozů Volkswagen, pro dnešní digitální generaci je k mání i řada funkcí online pro vyhledávání informací. Musím se přiznat, že ze všech asistentů mám nejraději samočinné přepínání dálkových světlometů, které opravdu účinně snižuje nároky na řidiče a tedy jeho únavu. Rozpoznávání dopravních značek a kontrolu únavy řidiče považuji za zbytečné, dobrým sluhou však může být kontrola mrtvých úhlů, resp. opuštění jízdy v pruhu.

Co říci závěrem? Škoda Karoq je příjemnější než Kodiaq, protože je menší, což mnoha klientům bohatě stačí. U obou vozů jsou jízdní vlastnosti tak komfortní, že pokud mají nastavitelný podvozek, okamžitě po usednutí za volant volím režim Sport pro tužší odpružení. Karoq je v nabídce od 530 tisíc Kč, testovaný vůz byl od základní ceny 774 900 Kč.

Autor testu: Tom Hyan

Testovali jsme
Článek je zařazen v: Škoda , 4x4 , Karoq , Kodiaq , Yeti , Volkswagen , diesel , TDI , TSI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama