Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Testy

Obojživelník VW Golf GTI

Titulek by mohl napovídat, že testovaný Golf GTI umí jezdit po suchu i po vodě. Není tomu tak, ale stejně je to obojživelník – umí se totiž pohybovat ve dvou pocitových živlech. Buď jako běžný rodinný vůz, nebo jako ostrý ďábel vhodný téměř na závodní okruh.
Vydáno: 06.09.2017
Obojživelník VW Golf GTI

Designové detaily

Na první pohled ani nepoznáte, že se jedná o něco mimořádného. GTéčko rozpoznáme oproti ostatním golfům vizuálně pouze v detailech, jako jsou legendární červený pruh na masce chladiče, aerodynamické prvky na mlhových světlometech, červené brzdiče, vzadu mini křídlo a hlavně nepřehlédnutelné chromované koncovky výfukové soustavy. Komu by to stejně nestačilo, tak mu napoví znak GTI na blatníku, a abych nezapomněl, totální osazení ledkami.

Je to hlavně o výkonu a podvozku

Pod kapotou se tísní 230 hodně nedočkavých koní. Není divu, že stovku tam po sešlápnutí pedálu až na podlahu máte za pouhých 6,4 sekundy. Maximálka – 250 km/h!

Těmto výkonům velmi napomáhá šestistupňová mechanická převodovka, kdy jednotlivé kvalty na sebe nádherně navazují. Sázím to tam jak brambory do řádků a zpívám nadšením. A nějak zapomínám, že se blíží zatáčka. Ovšem žádný problém, špičkově vyladěný podvozek s adaptivní regulací a elektronickou uzávěrkou diferenciálu vás z většiny problémů vytáhne a auto projede zatáčku jako po kolejích.

Je to návykové. A tak se stále a stále vrháte do zatáček. Až teprve když vás v některé překvapí štěrk nebo voda zjistíte, že elektronika není všemocná, a tak saháte po poslední záchraně, tedy páce ruční brzdy. Ale ouha, moderní doba, klasické mechanické ovládání zavrhla a je tady pouze elektronická brzda. Takže, pozor i špičkový podvozek musí akceptovat fyzikální zákony.

VW Golf GTI
VW Golf GTI

Jízda s rodinou

Rodinní příslušníci nejsou většinou nadšeni vaší hrou na závodníky a preferují pohodlný přesun z bodu A do bodu B. Proč ne. Na displeji navolíte komfortní režim a rodina si lebedí, že auto nedrncá, jede tiše, a to se bude hlavně mamce líbit, klidně dosáhnete udané hodnoty 6,4 l/100 km. Ekologicky pošahané dítě vás navíc pochválí, že produkujete pouze 148 g COna jeden km. Výhodou také je, že můžete tankovat běžný 95 oktanový benzín.

Hodnocení:

Super pocity z jízdy zaručuje také skvělý, do ruky akorát padnoucí volant a promyšleně tvarovaná sedadla.

Moc oceňuji pružný motor s pěkným zvukem jak ve sportovním, tak komfortním režimu.

Nadšen jsem z podvozku a brzd.

Displeje v interiéru jsou nádherné a čitelnost mají skvělou.

Autor textu: Expert František

Reklama
Článek je zařazen v: VW, Golf GTI, obojzivelnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama