Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

NISSAN MICRA – Chci být jiná!

Pátá generace Micry se chce lišit. Nejmenší globální Nissan se vrátil s atraktivním designem a širokou nabídkou personalizace!
Aktualizováno: 25.09.2018
NISSAN MICRA – Chci být jiná!
NISSAN MICRA – Chci být jiná! Autor: Tom Hyan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Přestože se proporce pětidveřového hatchbacku lehce změnily, nadále zůstává kompaktním automobilem čtyřmetrové třídy těsně na její hranici, když délka vozu 3999 mm proti předchůdci narostla o 174 mm! Jízdní vlastnosti vylepšuje prodloužený rozvor o pětasedmdesát na 2525 mm, ale také značně rozšířený rozchod kol o 40 mm vpředu i vzadu. Šířka vozu narostla o 77 na 1743 mm, siluetu však osvěžila nižší výška 1455 mm (méně o 55 mm). Pátá generace tedy představuje dramatickou změnu, pokud jde o rozměry a proporce, zdůrazněnou rovněž snížením součinitele odporu vzduchu na cx = 0,29, což je u malého čtyřmetrového hatchbacku vynikající hodnota. Zavazadlový prostor má standardní objem 300 litrů, po sklopení opěradel zadní řady sedadel však nabídne více než tisíc litrů!

MICRA – globální úspěch

Nissan Micra patří k nejúspěšnějším globálním automobilům své značky, ostatně druhá generace získala jako první japonský automobil prestižní evropskou cenu Car of the Year 1993, tedy Vůz roku 1993! Vzniklo přes sedm milionů vozů Micra, z nichž polovina se prodala v Evropě. Po sedmileté přestávce se výroba vrátila do Evropy, nikoli však do britského Sunderlandu, ale v rámci aliance Renault/Nissan do francouzského Flinsu! Pátá generace (codename K14) nyní tvoří střed segmentu B, zatímco dřívější menší byly na pomezí segmentů A a B.

Podobně jako u jiných malých automobilů si Micra zakládá na individuální personalizaci, více než šedesát procent vozů vyjíždí v personalizovaném provedení hned z výrobní linky podle návrhů Design Studio Nissan. Výrobce uvádí 125 základních variant, vytvořených deseti barvami karoserie, různými polepy, většími koly až sedmnáctipalcovými, zdůrazněnými vnějšími lištami a provedením interiéru, v němž nechybějí dvoubarevné verze Power (modrá), Energy (oranžová) či špičková Invigorating (červená s koženým čalouněním). Od počátku jsou k dispozici dvě přeplňované pohonné jednotky, zážehový tříválec 0.9 Turbo o výkonu 90 koní (66 kW), navíc s krátkodobým overboostem až 95 koní (70 kW, a osvědčený vznětový čtyřválec 1.5 dCi, také od Renaultu, který dává rovněž 90 koní (66 kW).

MICRA – posílená výbava

Vyzkoušeli jsme obě verze Micry! Nemáme žádných připomínek, jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné, poháněcí soustava v kombinaci s vyspělou konstrukcí podvozku (vzpěry McPherson vpředu a torzní příčka vzadu), doplněnou aktivními systémy ARC/ATC, nabízí velmi dobré chování vozu na silnici. Zařízení Active Ride Control (ARC) a Active Trace Control (ATC) přibrzďováním vnitřních kol, úpravou brzdného tlaku a regulací točivého momentu motoru zvyšují jízdní komfort a omezují nepříjemnou nedotáčivost; vycházejí ze systémů dosud známých pro větší Nissany Qashqai a X-Trail z kategorie SUV. Nové je přesné hřebenové řízení s úsporným elektrickým posilovačem. Lze volit ocelová nebo litá hliníková kola 15 až 17 palců podle stupně výbavy. Brzdy jsou vpředu kotoučové, vzadu pro jednoduchost bubnové, ale vybavené všemi elektronickými prvky ABS, EBD i brzdovým asistentem.

MICRA – také bez turba

Jako třetí rozšířil nabídku základní nepřeplňovaný čtyřválec 1.0 o výkonu 73 koní (54 kW), známý kromě jiných vozů například z Dacie Logan, rovněž moderní konstrukce se čtyřventilovým rozvodem DOHC. Všechny verze se dodávají s pětistupňovou manuální převodovkou, s plynulou CVT se zatím nepočítá (vzhledem ke spřízněnosti s typem Renault Clio, který ji také nemá). Micru lze vylepšit řadou paketů, jež přinášejí nadstandardní prvky, v této třídě nepříliš obvyklé. Patří k nim světlomety LED, navigace se sedmipalcovým středových displejem (před řidičem je pětipalcový), konektivita Apple CarPlay nebo Android Auto, čtyři kamery pro rozhled Bird View na 360 stupňů, audiosoustava Bose Personal se šesti reproduktory, inteligentní nouzové brzdění AEB s detekcí chodců, udržování jízdy v pruhu, kontrola mrtvých úhlů, rozpoznávání dopravních značek, samočinné přepínání světlometů atd. Šest airbagů je v každém voze.

Nissan Micra je k mání v pěti výbavách Visia (oranžový vůz 1.5 dCi na snímcích), Visia+, Acenta, N-Connecta (stříbrný vůz se tříválcem 0.9 Turbo) a nejvyšší Tekna, ceny na českém trhu začínají od 259 tisíc korun, takže je to velmi slušná nabídka! Zajímavostí české prezentace nové Micry bylo uvedení pohovky designéra Martina Žampacha, jejíž tvarové řešení inspirovala silueta tohoto nového automobilu!

Autor testu: Tom Hyan

Testovali jsme
Článek je zařazen v: Nissan , Micra , Qashqai , X-Trail , Renault , Clio , Dacia Logan , Nissan Micra , test vozu , Tom Hyan , Autosalon TV Prima
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama