Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Testy

Návrat do budoucnosti

Plánovaným limitem 95 gramů CO2 na kilometr pro rok 2020 projdou jen hybridy nebo minivozy typu Toyota Aygo. Protože ekoauta jsou pro běžného řidiče drahá, zajímalo mě, co znamená soužití s tříválcem za necelých 300 tisíc.
Aktualizováno: 01.10.2018
Toyota Aygo
Toyota Aygo Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Koncept starý 110 let

V základní listině práv by mělo být zakotveno, že si každý občan může dovolit auto. ,,Motorizování národů“ pomohl na začátku minulého století Ford Model T, o pár desítek let později pak Citroen 2CV, Fiat 500 a Volkswagen Brouk. Levné, jednoduché, lehké, kompaktní – koncept lidového vozu dnes představuje segment A. Není to tak dávno, co jeho zástupci stály okolo 150 tisíc. Dnes se slušnou výbavou vyjdou na dvojnásobek. Vyplatí se za nové miniauto vysolit částku, za kterou pořídím šest let starou prémiovku střední třídy? Jako odpověď poslouží svezení s faceliftovaným druhým vydáním Toyoty Aygo.

Po čem ženy touží

není kufr tak nepraktický, že každá vykládka důkladně prověří sílu paží. První dojem zachraňuje dvoubarevný lak a design ve stylu písmene X, který náš fotograf Rado okomentoval – Co asi hulili, když tohle projektovali? Ať se vám líbí, nebo ne, málokdo pozná, že jste majitelem jednoho z nejlevnějších aut na trhu (230.900,- Kč za specifikaci 3D 1,0 VVT-i x). Testovaný kousek sice stojí jako lehce ojeté BMW řady 3, na druhou stranu má ve standardu TFT displej, LED světlomety, ALU disky, Bluetooth a couvací kameru.

Po hezkém, levném, přitom komfortně vybaveném městském hatchbacku zatouží ženy. Technicky založený chlap však zaúpí nad zespodu nedolakovanými díly karosérie, zamrzí absence záslepek šroubů na palubní desce a chybějící kryty podběhů zadních kol odhalí nejpozději při první jízdě…

Auto-mobilita roku 2020?

Nevzdalujte se městu, nesnažte se řadit jak ve formuli 1 nebo ,,trefit apex“ a nebudete koupě litovat. Jinak zjistíte, že tříválec hezký zní, ale nejpozději ve stovce mu dojde dech a pak se s plynem na podlaze protrápí k 150ti. Litrový zážehový agregát dostal upravenou charakteristiku průběhu točivého momentu, systém recirkulace výfukových…bla bla bla z tiskových zpráv řidiče nezajímá. První generace jela zkrátka pocitově lépe, 180 km/h nebo se na dálnici držet kolegy Radka, když tehdy testoval Mercedes C 320 CDI, s ní nebyl problém.    

Resumé? Rozhodně jde o lepší řešení osobní mobility než luxusní plečky se shnilými nosníky, nefunkčními airbagy, pokud nějaké mají, polámanou klimatizací, o jízdních asistentech se jejich majitelům může leda zdát a STK prošly jen díky vychytralým českým hlavičkám. Navrhuju ještě vyšší šrotovné a dotace na nová, moderní miniauta, jako je Toyota Aygo, a klidně si ji za dva roky koupím. 

Autor testu: expert Daniel Dítě

Autosalon.TV: Toyota Aygo web
Autosalon.TV: Toyota Aygo web
Článek je zařazen v: Toyota , Toyota Aygo , Car Of The Year 2020 , test vozu , Daniel Dítě , Autosalon TV Prima , Coty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama