Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Testy

Na plné pecky! MINI Cabrio JCW s manuálem

Na vozy s iracionální osobností se člověk běžně moc netěší. Málokdo má rád kompromisy a opravdu ostrá jízda se s plátěnou střechou obvykle vylučuje. Nejostřejší MINI v provedení Cabrio je ale jiné. Není to moc praktické auto a ano, klasický Cooper JCW je citelně rychlejší, přesto ho však můžete milovat.
Vydáno: 11.10.2017
MINI JCW Cabrio - jízda 1

No podívejte se na něj. Union Jack na střeše, drsňácký vzhled s brutálním středovým výfukem a vpředu fofrpruhy s děravou kapotou - to aby se ten nadopovaný dvoulitr nedusil. MINI Cabrio JCW je opravdový dáreček k pohledání, a když mu odpustíte lehce schizofrenní tvar střechy, která je nad C sloupkem až příliš ostrá, mnoho hezčích malých kabrioletů nepotkáte. MINI je především o stylu a kde jinde by se mohla automobilka tolik vyřádit než na kabrioletu s nejdražší a zároveň nejsportovnější výbavou JCW.

Extrovert až na kost

Zážitek pokračuje i poté, co otevřete rozměrné dveře. Uvnitř je nejen vše kulaté, stylově „miňasovské“ a tak nějak sympaticky hravé, ale navíc si sednete do extrémně tuhých anatomických sedadel, která vám připomenou ty nejdrsnější sporťáky. A když na vás v zápětí dýchne kvalita zpracování, jakou si v současnosti drží už jen pár automobilek, hned víte, proč tahle sranda stojí přes milion. Za normálních okolností bych napsal něco o vydřidušství, ale v MINI zkrátka jeho hodnotu cítíte. Atmosféru promyšlenosti a dokonalého sladění všech funknčních prvků nic neruší a museli byste mít přes dva metry, abyste v počtech konstruktérů našli trhlinu.

Proč zmiňuji výšku? Vpředu je místa dostatek a sedí se hezky hluboko, limitem je ovšem nízko posazený rám čelního skla. Ten vyšším postavám brání ve výhledu, a když jste pak první na semaforech, musíte se ohýbat. No ale co, bavíme se o kabrioletu, a tak se prostě na semafory můžete dívat stropem. Dozadu se samozřejmě vejdou pouze děti a zavazadelník s inverzně otevíraným víkem a velikostí 160 nebo 210 litrů (podle složené střechy) je spíš dobrým vtipem než využitelným prostorem, do kterého by se vám chtělo něco strkat.

Složená střecha navíc zabírá přesně polovinu výhledu v prostředním zpětném zrcátku. Horší výhled je ovšem částečně vykoupen i jedním pozitivem. Pozice střechy kladně ovlivnila proudění vzduchu při jízdě, takže do otevřeného interiéru alespoň tolik nefouká.

Miluje hladký asfalt

Nejdrsnější sérioví „miňasové“ mají v současnosti 230 koní, které jsou dolovány z přeplňovaného dvoulitru. Verze Cabrio JCW není výjimkou. Otevřené MINI je však v porovnání s běžným Cooperem o rovných 100 kilogramů těžší a je tedy otázkou, jak se s přidanou hmotností popere. Křiklavě červený vůz dorazil na osmnáctipalcových ráfcích s pneumatikami o šířce 205 mm a popravdě řečeno, autu by slušely širší gumy s větší přilnavostí. Opticky to ani moc nevadí, ale limity podvozku (dokonce i u kabrioletu) jsou mnohem dál.

MINI Cabrio JCW je stále sympaticky hravé a mírně přetáčivé a díky tuhému nastavení nedává přidaná kila dobrovolně najevo. Jeho největší slabiny objevíte až na klikatých okreskách s povrchem, který by nestačil ani bájným žigulům. Na takových cestách se mírně kroutí a pneumatiky s ocelovými bočnicemi nasazují celému zážitku pověstnou korunu. Tehdy opravdu víte, že jedete kabrioletem, a s myšlenkami na přímořskou proménádu raději zvolníte, aby si vás ostatní stihli prohlédnout.

Na hladkých silnicích je to ale to pravé JCW se vším všudy. Manuální převodovka s příjemným chodem a perfektním odstupňováním „na krátko“ dá skvěle vyniknout potentnímu charakteru motoru a s přebytečným metrákem jde pracovat. Motor je navíc zvlášť ve středních otáčkách nebývale silný a jeho drsný nástup vás bavit nepřestane. Podvozek ze zatáček rozhodně neutíká a až v momentě, kdy chcete docílit totožné agility s Cooperem, je cítit, že musíte brzdit o něco přesněji. Auto ale není horší. Je jiné, trochu míň okruhové.

Kulatý design, kulaté auto

Na Cabriu JCW z jízdního pohledu není jediná věc, která by příliš vyčnívala a narušovala harmonii celku. Vše lze shrnout tvrzením, že jak je design celého MINI kulatý, tak je kulatý i jeho charakter. Brzdy, převodovka, motor, podvozek - vše je sladěné a řidičsky přístupné s dávkou sympatické surovosti, o kterou MINI ještě stále nepřišlo. A vše to funguje přesně tak, jak chcete. Plnotučné JCW potěší extroverty rovněž výfukem, který když pořádně ohřejete, začíná svými výstřely pořádně strašit chodce. Někoho můžou neustálé dávky brzo začít štvát, v celku je ale s tímhle autem opravdu zábava.

Nakonec to tedy funguje i s plátěnou střechou. MINI Cabrio JCW vás na hladkém asfaltu skutečně nechá zapomenout, že jedete kabrioletem. Jeho osobnost je již tradičně velmi vyspělá a luxusní prvky interiéru v čele s příkladným zpracováním šikovně obhajují jeho cenu. Rychlost provedení JCW je okouzlující, z pohledu kabrioletu však nehraje prim. MINI JCW Cabrio vás při otevřené střeše nenechá jet tak rychle jako JCW Cooper a spíše než na rychloměr se budete vždy dívat do další zatáčky.

A právě v tom vidím hlavní výhodu testované verze. Jde o požitkářský stroj zrozený k zábavě, a pokud holdujete silným předokolkám, milujete svižnější svezení a ještě ke všemu nutně potřebujete kabriolet, je MINI JCW Cabrio jedním z nejžhavějších kandidátů. Neumí konkurovat praktičností, ve všem ostatním vás ale přesvědčí a jako bonus se za jeho příjemným volantem se strmým řízením budete každý den smát. A ta britská aura...

Reklama
Článek je zařazen v: Mini Cooper, MINI Cabrio, MINI JCW Cabrio, MINI Cabrio JCW, Mini, Cooper, Cooper S, MINI Cabrio S, nové MINI, test nového MINI, test MINI Cabrio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama